@article{oai:naruto.repo.nii.ac.jp:00025223, author = {鳥井, 葉子 and 吉田, 友美 and TORII, Yoko and YOSHIDA, Tomomi}, journal = {鳴門教育大学学校教育研究紀要}, month = {Feb}, note = {男女共同参画の実現をめざして,小学校家庭科におけるキャリア教育として,児童にジェンダーにとらわれずに個性や能力を発揮できる将来の職業について考えさせる授業を試みた。授業前に抱いていた職業および家事労働に関わるジェンダー意識について,多くの児童において授業後に改善がみられた。しかし,男女共同参画の実現に向けて,今後も継続的な指導および家庭・地域への働きかけが必要であることが明らかになった。, This report analyzed the effect of learning of career education for gender-equal society in home economics education in elementary school. The learning items were awareness of gender bias on work and housework and consideration of career results were as follows. Gender consciousness of students on work and housework was improved. The problem to be solved is to continue learning and to appeal to home and community for gender-equal society., 国立情報学研究所『研究紀要公開支援事業』により電子化。}, pages = {139--145}, title = {男女共同参画社会をめざした小学校家庭科におけるキャリア教育の授業実践}, volume = {20}, year = {2006}, yomi = {トリイ, ヨウコ and ヨシダ, トモミ} }