@article{oai:naruto.repo.nii.ac.jp:00025367, author = {竹口, 幸志 and TAKEGUCHI, Koji}, journal = {鳴門教育大学学校教育研究紀要, Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education}, month = {Feb}, note = {ウェブサイト,ソーシャルネットワークなどの環境は,交流する場として機能している。掲示板やつぶやきなどのテキスト形式による交流機能は,交流者同士を結びつける媒体となり,人,環境,機会は融合することにより学習機会を生み出している。ウェブサイト,ソーシャルネットワーク上などの交流の場において,学習者は興味関心に応じた環境,内容を選び,志向を共有する学習者と共に学ぶことができる。しかし,学習には,方法や目的を誤ることにより良い結果が得られないことも起こる。本研究は,具体的な学習者の学びに着目し,インターネットにおける学びの現状と問題を分析し今後のインターネットにおける学習を支援するための手立てを考察するものである。, A website and a social network service are a place where people assemble. A learning is happen anywhere on there. A learner selects the learning place and own learning style. The learning opportunity is opened in the Internet. But the learner learning plan fail sometimes. It is necessary to support for the learner learning success. In this study, we analyze the present learnerʼs learning on the website. And discuss the learning design through the Internet.}, pages = {35--43}, title = {インターネットにおける学びとその問題の考察}, volume = {30}, year = {2016}, yomi = {タケグチ, コウジ} }