@article{oai:naruto.repo.nii.ac.jp:00025416, author = {竹口, 幸志 and TAKEGUCHI, Koji}, journal = {鳴門教育大学学校教育研究紀要, Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education}, month = {Feb}, note = {高等教育機関を中心に学校教員を対象とした教員研修が行われている。近年は,e-Learningシステムを利用した遠隔教育による研修が行われている。学習者の学習到達度は個々に異なるため,学習到達を支援し,学習の質をいかに高めるかということが焦点になっている。先行研究においては,学習者の学習定着度を詳細に分析し学習を強化する方法,学習者の学習の取り組み方に対するカウンセリングの導入など,様々な取組が先行研究として実施されている。本研究では,学習経験が学習観の形成にどのように結びついているか明らかにする。, Teacher training for school teachers is being conducted. In recent years, distance education training using the e-learning system is being conducted. Learning achievement degrees is individually different. It is necessary to support learning achievement and improve the quality of learning. In a previous study, recommendation of learning content, learning counseling, various efforts are carried out. In this research, we clarify how learning experiences are linked to formation of learning structure.}, pages = {167--171}, title = {学習経験および学習観が学習に及ぼす影響}, volume = {32}, year = {2018}, yomi = {タケグチ, コウジ} }