@article{oai:naruto.repo.nii.ac.jp:00029684, author = {石村, 雅雄 and 藤森, 弘子 and ISHIMURA, Masao and FUJIMORI, Hiroko}, journal = {鳴門教育大学学校教育研究紀要, Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education}, month = {Feb}, note = {本稿は,2021年度,コロナ禍において,X 中学校で藤森が校務分掌として担当した,「教育実習」の実際からの検討について報告するものである。コロナ禍において,学校現場は安心安全で適切な教育活動の遂行のために苦慮している。そして,同じくこのような状況下での安心安全な教育実習の実施は困難であった。教員不足,教員志望者の減少が課題となっている昨今,教育実習生が実習を経て,より一層,教員を志望する気持ちが強くなるような,効果的な,そして,安心安全な教育実習のあり方が検討されなければならないと考える。, This paper is a report for on the actual analyze of "teaching practice" that Fujimori was in charge of as a division of school duties at X Junior High School amid the spread of COVID-19 in the 2021 school year. In the wake of the Covid-19, school sites are struggling to carry out educational activities in a safe and secure manner. In the same way, it was difficult to implement safe and secure teaching practice under such circumstances. In recent years, when the shortage of teachers and the decrease in the number of applicants for teacher employment have become issues, we believe that effective and safe and secure forms of teaching practice that will make education trainees feel even stronger after going through practical training.}, pages = {83--89}, title = {コロナ禍における教育実習の実際から}, volume = {37}, year = {2023}, yomi = {イシムラ, マサオ and フジモリ, ヒロコ} }