ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第3巻

Repositioning the Role and Pedagogy of Teachers in Higher Education in the Context of Privatisation : The Case of Makerere University, Uganda

https://doi.org/10.24727/00024723
https://doi.org/10.24727/00024723
201e9a84-d98f-42ad-aa71-fdde235e5b6c
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko03012.pdf ko03012.pdf (392.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Repositioning the Role and Pedagogy of Teachers in Higher Education in the Context of Privatisation : The Case of Makerere University, Uganda
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024723
ID登録タイプ JaLC
著者 Nakabugo, Mary Goretti

× Nakabugo, Mary Goretti

en Nakabugo, Mary Goretti

Search repository
所属
値 Department of Curriculum, Teaching and Media School of Education, Makerere Universit
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 ウガンダの最も古い公立大学であるマケレレ大学は,この10年静かな革命と引用される経験をしてきている.他の発展途上国においても特徴的な政府の財政支出削減と,頭脳流出による人的資源喪失を背景として,マケレレ大学は自費学生枠組の導入という大胆な転換を1993年に導入した.大学は政府に5%の民間からの収入を認めさせた.1996年までに,社会,芸術,教育そして法の各学部は夜間の自費学生プログラムを全面的に導入したのに対し,他の学部では昼間コースに多くの自費学生を入学させた.現在までほとんどの学部が自費学生プログラムを行っている.しかしこの静かな革命には課題もある.学生数の拡大と大学の財務向上により,教室での受講生が増加しただけでなく,能力・やる気・文化的背景に関する多様性が拡大した.高等教育への需要の変化と学生の特性変化に対応し,大学教員はその役割と教授法を見直す事が必要になってきている.本稿では大学教員の能力向上プロジェクトの実践からの発見を報告する.もし大学教員が教授と学習に関する変化を取り入れるべきなら,あきらかに振り返り活動が重要である.この発見はあらゆる学校の教員に対しあてはまる.
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In the last ten years, Makerere University, Uganda’s oldest premier public academic institution has experienced what has been variously referred to as a quiet revolution. With dwindling government funding that has been characteristic of most developing countries, and realizing that she was losing her human resource in the brain drain wave, Makerere University took a bold shift in 1993 by introducing a private students’ scheme. The University convinced government for 5% privately sponsored intake. By 1996, the Faculties of Social Sciences, Arts, Education and Law were offering fully fledged Private Evening programmes while other academic units had substantially increased their private students’ intake during the day government programme. To-date, almost all academic units in the university are running privately sponsored programmes. The quiet revolution has however not been without challenges. The expansion and refinancing of the university has meant that classes are not only larger but quite diversified in terms of student ability, motivation and cultural background. This has necessitated repositioning the role and pedagogy of the teacher in light of the changing demand for higher education and the changed student characteristics. In this article, findings from the university’s professional development project intended to develop and support teachers in their role are presented. What is apparent is the central position of reflective practice if teachers in higher education are to embrace changed views of teaching and learning. The findings are relevant to teachers at all levels of education.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 3, p. 89-93, 発行日 2008-03-26
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Research Article
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:53:57.505818
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Nakabugo, Mary Goretti, 2008, Repositioning the Role and Pedagogy of Teachers in Higher Education in the Context of Privatisation : The Case of Makerere University, Uganda: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 89–93 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3