WEKO3
-
RootNode
アイテム
Effects of Case Method in Elementary Teacher Training : Approach to Authentic Classroom Practice
https://doi.org/10.24727/00024728
https://doi.org/10.24727/00024728d6a02861-22cf-49a2-93fa-c55b22da5bc5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-08-30 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Effects of Case Method in Elementary Teacher Training : Approach to Authentic Classroom Practice | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Case method | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Teacher training | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Authentic practice | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00024728 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
小原, 豊
× 小原, 豊
× 枝広, 和憲
× OHARA, Yutaka
× EDAHIRO, Kazunori
|
|||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | Society for Child Study, College of Social Sciences, Ritsumeikan University | |||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | Support Center for Teacher Training Course in Primary Education, Ritsumeikan University | |||||||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | メソッドの実践効果について算数科を事例に報告し,その実践的な手法の改善への示唆を得ることを目指す一試行である.質問紙及び面接調査で確認された同法の実践効果として,多様な授業展開に伴って生じる即興性への必要感を促すこと,また同法改善への示唆として,オーセンティック評価の知見が援用できることを確認した. | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | This paper is intended as an investigate of elementary teacher training via Case Method. In this article, we discuss (1) some effects of Case Method for prospective elementary teacher through the treatment of conception that pupils have, and( 2) the improvement point of Case Method for growth of prospective elementary teacher. For these purposes, a questionnaire was conducted as a preliminary survey on 54 prospective elementary teachers. 4 examinees from that survey were then selected for interview survey. The results show that (a) Japanese prospective elementary teachers would comprehend the improvisation which relates the diversity in lesson via Case Method,( b) Case Method for prospective teachers could be more effective tool to assimilate the design of authentic assessments. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究 en : NUE Journal of International Educational Cooperation 巻 5, p. 61-66, 発行日 2010-09-30 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学教員教育国際協力センター | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
出版者 | International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1881-0799 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12234503 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||||||
値 | 研究論文 | |||||||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Research Article | |||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
小原, 豊, 枝広, 和憲, OHARA, Yutaka, EDAHIRO, Kazunori, 2010, Effects of Case Method in Elementary Teacher Training : Approach to Authentic Classroom Practice: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 61–66 p.
Loading...