ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第5巻

Effects of Case Method in Elementary Teacher Training : Approach to Authentic Classroom Practice

https://doi.org/10.24727/00024728
https://doi.org/10.24727/00024728
d6a02861-22cf-49a2-93fa-c55b22da5bc5
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko05010.pdf ko05010.pdf (503.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Effects of Case Method in Elementary Teacher Training : Approach to Authentic Classroom Practice
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Case method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Authentic practice
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024728
ID登録タイプ JaLC
著者 小原, 豊

× 小原, 豊

ja 小原, 豊

ja-Kana オハラ, ユタカ

Search repository
枝広, 和憲

× 枝広, 和憲

ja 枝広, 和憲

ja-Kana エダヒロ, カズノリ

Search repository
OHARA, Yutaka

× OHARA, Yutaka

en OHARA, Yutaka

Search repository
EDAHIRO, Kazunori

× EDAHIRO, Kazunori

en EDAHIRO, Kazunori

Search repository
所属
値 Society for Child Study, College of Social Sciences, Ritsumeikan University
所属
値 Support Center for Teacher Training Course in Primary Education, Ritsumeikan University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 メソッドの実践効果について算数科を事例に報告し,その実践的な手法の改善への示唆を得ることを目指す一試行である.質問紙及び面接調査で確認された同法の実践効果として,多様な授業展開に伴って生じる即興性への必要感を促すこと,また同法改善への示唆として,オーセンティック評価の知見が援用できることを確認した.
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper is intended as an investigate of elementary teacher training via Case Method. In this article, we discuss (1) some effects of Case Method for prospective elementary teacher through the treatment of conception that pupils have, and( 2) the improvement point of Case Method for growth of prospective elementary teacher. For these purposes, a questionnaire was conducted as a preliminary survey on 54 prospective elementary teachers. 4 examinees from that survey were then selected for interview survey. The results show that (a) Japanese prospective elementary teachers would comprehend the improvisation which relates the diversity in lesson via Case Method,( b) Case Method for prospective teachers could be more effective tool to assimilate the design of authentic assessments.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 5, p. 61-66, 発行日 2010-09-30
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Research Article
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:53:30.181793
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

小原, 豊, 枝広, 和憲, OHARA, Yutaka, EDAHIRO, Kazunori, 2010, Effects of Case Method in Elementary Teacher Training : Approach to Authentic Classroom Practice: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 61–66 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3