ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第3巻

Comparison of Classroom Assessment Practices : A Case of Selected Ghanaian and Japanese Mathematics Lessons

https://doi.org/10.24727/00024730
https://doi.org/10.24727/00024730
fe636591-76b6-431b-b935-91c624109199
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko03013.pdf ko03013.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Comparison of Classroom Assessment Practices : A Case of Selected Ghanaian and Japanese Mathematics Lessons
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychometrics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 equity in assessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cascade model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lesson study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024730
ID登録タイプ JaLC
著者 服部, 勝憲

× 服部, 勝憲

ja 服部, 勝憲

ja-Kana ハットリ, カツノリ

Search repository
Saba, Adzifome Nixon

× Saba, Adzifome Nixon

en Saba, Adzifome Nixon

Search repository
HATTORI, Katsunori

× HATTORI, Katsunori

en HATTORI, Katsunori

Search repository
所属
値 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
所属
値 Peki Training College, Ghana
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 今,世界各国で教育改革が進められている。その中心的な課題の1 つとして授業改革が求められている。本研究では, NCTM( 全米数学教育者協議会) の授業分析項目を参考にして開発した授業分析スケールを用いて,日本において教員研修等で用いられている算数科の授業ビデオ,徳島県公立小学校における算数科授業のビデオ及びガーナにおける典型的な算数科授業のビデオをもとに,算数科授業を分析し,よりよい授業展開について考察した。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This was a case study that examined and compared the classroom assessment practices of teachers of some selected Ghanaian and Japanese primary school mathematics lessons based on the National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) assessment standards. The objective was to determine whether there were any differences and/or similarities in assessment practices between the two nations and how they measured up to the NCTM standards. It involved the use of a thirty-seven-item evaluation sheet, developed based on the NCTM standards to assess eleven video lessons. Three conveniently sampled Ghanaian lessons and eight Japanese lessons, four of which were conveniently sampled and the other four were already available specially recorded lessons used for inservice training in Japan. Both qualitative and quantitative data were obtained and analyzed item by item and section by section. The sectional analysis of the means and standard deviations values of the ratings of the two raters revealed that both categories of Japanese lessons showed more evidence of the tying of assessment to curriculum, integration of assessment and instruction, and effective blending and use of formal and informal assessment strategies than the Ghanaian lessons. However, the Ghanaian lessons promoted and were more sensitive to equity in assessment than the Japanese normal lessons. One-way analysis of variance and subsequently Tukey test yielded corroborative results. The means for the three categories were statistically significantly different from one another. The conclusion was drawn that, though there were a few similarities, there were also substantial differences, qualitatively and quantitatively, in the classroom assessment practices of teachers of the two nations.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 3, p. 95-105, 発行日 2008-03-26
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Research Article
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:54:00.715879
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3