ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第10巻

Papua New Guinea Sample Mathematics Test Report : Analysis of Grade 6, 7 & 8, and Teachers College students' performance on a sample Mathematics Test for Papua New Guinea (PNG)

https://doi.org/10.24727/00024833
https://doi.org/10.24727/00024833
91f5e762-1295-4e53-9d13-cbf2956c2904
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko10009.pdf ko10009.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Papua New Guinea Sample Mathematics Test Report : Analysis of Grade 6, 7 & 8, and Teachers College students' performance on a sample Mathematics Test for Papua New Guinea (PNG)
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024833
ID登録タイプ JaLC
著者 石坂, 広樹

× 石坂, 広樹

ja 石坂, 広樹

ja-Kana イシザカ, ヒロキ

Search repository
小澤, 大成

× 小澤, 大成

ja 小澤, 大成

ja-Kana オザワ, ヒロアキ

Search repository
香西, 武

× 香西, 武

ja 香西, 武

ja-Kana コウザイ, タケシ

Search repository
APULE, Anda Apex

× APULE, Anda Apex

en APULE, Anda Apex

Search repository
ISHIZAKA, Hiroki

× ISHIZAKA, Hiroki

en ISHIZAKA, Hiroki

Search repository
OZAWA, Hiroaki

× OZAWA, Hiroaki

en OZAWA, Hiroaki

Search repository
KOZAI, Takeshi

× KOZAI, Takeshi

en KOZAI, Takeshi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学
所属
値 鳴門教育大学
所属
値 鳴門教育大学
所属
値 鳴門教育大学
所属(英)
言語 en
値 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Many Papua New Guineans students at all level of the national education system comment that they always found mathematics a difficult subject to understand. The learning difficulties are experienced by many school students under the current mathematics curriculum. This report is based on a sample mathematics test conducted with a sample population from grade 6, 7 and 8 and teacher training college students. The items were taken from grade four according to PNG mathematics curriculum. Most of the results obtained were surprisingly unsatisfactory from both the sample primary participating students and the Teacher training college students. The findings indicated common areas of misconception in addition and subtraction of fraction, comparing decimals numbers, addition & subtraction of 2-digit from 3-digit numbers and knowledge geometry questions by school, gender and across different grade level. The similar type of misconception were also noticed from the teacher training college students. The significant of this report is to inform educators, curriculum planners, teachers and universities the general misconception of teaching and learning in Primary Education in PNG so that focus and framework of the teaching and learning in mathematics in primary education could be restructured regarding students learning difficulties which are revealed in this report.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 10, p. 49-59, 発行日 2017-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:52:06.384109
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

石坂, 広樹, 小澤, 大成, 香西, 武, APULE, Anda Apex, ISHIZAKA, Hiroki, OZAWA, Hiroaki, KOZAI, Takeshi, 2017, Papua New Guinea Sample Mathematics Test Report : Analysis of Grade 6, 7 & 8, and Teachers College students' performance on a sample Mathematics Test for Papua New Guinea (PNG): 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 49–59 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3