ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第11巻

An In-depth Analysis of Fiji Grade 6 Mathematics External Examination Items and Results

https://doi.org/10.24727/00024850
https://doi.org/10.24727/00024850
1e0a782c-51cf-4614-9e82-caabd9177c54
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko11011.pdf ko11011.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル An In-depth Analysis of Fiji Grade 6 Mathematics External Examination Items and Results
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024850
ID登録タイプ JaLC
著者 JOWELI, Taura

× JOWELI, Taura

en JOWELI, Taura

Search repository
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The mathematic achievement in Fiji primary schools has been a major concern over the last decade. This was clearly shown by the students’ constant poor mathematics results in the three (3) annual national external examinations namely the Literacy and Numeracy Assessment (LANA), Fiji Year 6 Examination (FY6E) and the Fiji Year 8 Examination (FY8E). The purpose of this in-depth analysis of the external examination items, results and the examiner’s report is to illustrate an overview of Fiji Grade 6 students’ mathematics achievement level and the underlying factors that may have hindered the numeracy achievement progress. The entire analysis covers the Fiji Year Six Examination and Fiji Year Eighth Examination mathematics results of 2015 in addition to the Year 6 Numeracy Results from 2012 to 2015. However, the results analysis has discovered that students’ poor numeracy achievement is highly related to students’ lack of basic mathematic conceptual knowledge and skills to solve comprehension and application related problems which requires high level thinking influence. In this regard, the quality of mathematic teaching and the teachers’ competence level are highly questionable.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 11, p. 73-83, 発行日 2018-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:51:47.697556
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

JOWELI, Taura, 2018, An In-depth Analysis of Fiji Grade 6 Mathematics External Examination Items and Results: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 73–83 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3