ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第11巻

Analysis of Grade 4 Mathematics Trial Lesson: Teacher Interpretation and Teaching of the New Mathematics Textbook

https://doi.org/10.24727/00024851
https://doi.org/10.24727/00024851
ddce80a2-2026-46c3-b36e-518d0bdad2a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko11012.pdf ko11012.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Analysis of Grade 4 Mathematics Trial Lesson: Teacher Interpretation and Teaching of the New Mathematics Textbook
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024851
ID登録タイプ JaLC
著者 石坂, 広樹

× 石坂, 広樹

ja 石坂, 広樹

ja-Kana イシザカ, ヒロキ

Search repository
坂井, 武司

× 坂井, 武司

ja 坂井, 武司

ja-Kana サカイ, タケシ

Search repository
GOMAY, David Kunum

× GOMAY, David Kunum

en GOMAY, David Kunum

Search repository
ISHIZAKA, Hiroki

× ISHIZAKA, Hiroki

en ISHIZAKA, Hiroki

Search repository
SAKAI, Takeshi

× SAKAI, Takeshi

en SAKAI, Takeshi

Search repository
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Kyoto Women’s University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In Papua New Guinea (PNG), change of curriculum from OBC to SBC in 2014 required the production of quality learning and teaching materials. QUISE-ME project funded by JICA developed a new mathematics textbook. Three trial lessons were conducted by the pilot teacher on Unit 6-Quadrilaterals on the Topic-of the new textbook in a Grade 4 class in a Primary School. From the findings it is noted that teachers could satisfactorily interpret the textbook and organize learning activities for greater children involvement. Also, exposure to textbook could make teachers be creative and can gradually prepare child centered lessons as opposed to the current common practice of teacher centered lessons. However, the authors would recommend that 1) teachers be properly trained and benefit in-service training, e.g., through lesson studies for them to use the textbook appropriately to develop meaningful lessons, and 2) be permitted to flexibly decide to what extent they teach the contents of the new textbook or to just follow the flow of textbook and employ their own way of teaching, until they get accustomed to use it and manage well the allocated time for lessons.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 11, p. 85-94, 発行日 2018-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:51:48.432193
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

石坂, 広樹, 坂井, 武司, GOMAY, David Kunum, ISHIZAKA, Hiroki, SAKAI, Takeshi, 2018, Analysis of Grade 4 Mathematics Trial Lesson: Teacher Interpretation and Teaching of the New Mathematics Textbook: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 85–94 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3