ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学学校教育研究紀要
  4. 本文あり
  5. 第30巻

地域連携事業に係る授業における学生の満足度と保育実践力

https://doi.org/10.24727/00025366
https://doi.org/10.24727/00025366
7956b479-ef18-41c9-80df-882362de0e31
名前 / ファイル ライセンス アクション
ga30011.pdf ga30011.pdf (613.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-31
タイトル
タイトル 地域連携事業に係る授業における学生の満足度と保育実践力
言語 ja
タイトル
タイトル Students’ Satisfaction and Practical Ability of Early Childhood Education and Care
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 地域連携事業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業満足度
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育実践力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習成果
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Students’ Satisfaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Practical Ability of Early Childhood Education and Care
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning Outcome
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00025366
ID登録タイプ JaLC
著者 湯地, 宏樹

× 湯地, 宏樹

ja 湯地, 宏樹

ja-Kana ユジ, ヒロキ

Search repository
YUJI, Hiroki

× YUJI, Hiroki

en YUJI, Hiroki

Search repository
所属
値 鳴門教育大学
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,質問紙調査や観察記録のテキストマイニング分析から,地域連携事業に係る授業における学生の満足度と保育実践力との関係を明らかにすることを目的としている。質問紙調査の結果から,授業満足度は保育実践力の自己評価と関係があることが明らかになった。授業満足度は,準備学習を含め,学生の学習成果が大切だといえる。観察記録は構想力,展開力:言語的かかわり,展開力:身体的かかわりに関する記述が多く見られた。評価力に関しては観察者よりも指導者が記述する割合が多かった。地域連携事業への参画によって,学生は多様な関係性の中で生きた保育実践力を身につけたと考える。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This purpose of this article is to clarify the relationship between students’ satisfaction and the practical abilities of early childhood education and care professionals by way of a questionnaire survey given to 39 students, as well as text mining analysis of observation logs. These results show that the degree of student satisfaction was related to their own practical ability levels in the area of early childhood education as a result of the survey questionnaire. The preparatory stages as well as students’ learning outcomes are key to active learning. There were various plans for guidance, linguistic communication, and descriptions about physical contact in observation logs. There was also a great deal of description about incorporating reflection for leaders as opposed to observers. Students improved the practical ability of early childhood education and care through interaction with children via cooperation with kindergartens in their respective communities.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education

巻 30, p. 85-94, 発行日 2016-02
出版者
出版者 鳴門教育大学地域連携センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-6864
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212544X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:49:59.431419
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

湯地, 宏樹, YUJI, Hiroki, 2016, 地域連携事業に係る授業における学生の満足度と保育実践力: 鳴門教育大学地域連携センター, 85–94 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3