Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2018-08-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教職大学院と県教育委員会・教育センターとの連携による主幹教諭・指導教諭研修プログラムの成果と課題 : 研修受講者と教職大学院教員への聞き取り調査を通して |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The outcomes and problems of the chief teacher and leading teacher training program by cooperation with the Graduate School of Education and the prefecture Board of Education,the education center |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
主幹教諭研修 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
指導教諭研修 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教職大学院 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教育センター |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
連携 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
the chief teacher training |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
leading teacher training |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching profession graduate school |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
education center |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Cooperation |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24727/00025408 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
福田, 幸司
大林, 正史
前田, 洋一
藤井, 伊佐子
日切, 寛
FUKUDA, Koji
OBAYASH, Masafumi
MAEDA, Yoichi
FUJII, Isako
HIKIRI, Hiroshi
|
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学 |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Naruto University of Education |
抄録(日) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本稿の目的は,A大学教職大学院とB県教育委員会・教育センターとの連携により実施している主幹教諭・指導教諭研修の受講者への聞き取り調査を通して,研修プログラムの成果と課題を明らかにすることである。分析の結果,次の2点等が明らかになった。①指導教諭はこの研修で一定の力量を獲得しているが,学校種によっては獲得した力量を発揮することができない環境に置かれている。②受講者は研修の内容には満足しているものの,大学教員にはさらに深い指導を求めている。 |
|
言語 |
ja |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The purpose of this study is to clarify the outcomes and problems of the training program through interview survey to trainees of the chief teacher and leading teacher training implemented by cooperation with the Graduate School of Education and the prefecture Board of Education,the education center . As a result of the analysis, the following two points were clarified. ① Teaching supervisors have acquired a certain level of competence in this training, but depending on the school type, they are in an environment where they cannot demonstrate their competence. ② Although students are satisfied with the content of the training, they are seeking further deep guidance from university faculty. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education
巻 32,
p. 147-158,
発行日 2018-02-01
|
出版者 |
|
|
出版者 |
鳴門教育大学地域連携センター |
|
言語 |
ja |
出版者(別表記) |
|
|
出版者 |
Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education |
|
言語 |
en |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1880-6864 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1212544X |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
記事種別(日) |
|
|
値 |
原著論文 |
記事種別(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Original Paper |
本文の有無 |
|
|
値 |
本文あり |