ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第18巻

国語科教師が持つ評論教材観の共通性

https://doi.org/10.24727/00027517
https://doi.org/10.24727/00027517
79b1de77-66f2-46d1-b767-6810b0d7d8b4
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000684560.pdf KJ00000684560.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 国語科教師が持つ評論教材観の共通性
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Points in Common among Japanese Language Teachers' Readings in Critical Essay Classes
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国語科教師
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 評論教材観
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 共通性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教材研究
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業観
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027517
ID登録タイプ JaLC
著者 守田, 庸一

× 守田, 庸一

ja 守田, 庸一

ja-Kana モリタ, ヨウイチ

Search repository
MORITA, Yoichi

× MORITA, Yoichi

en MORITA, Yoichi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学言語系(国語)教育講座
所属(英)
言語 en
値 NARUTO UNIVERSITY OF EDUCATION
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to examine how Japanese language teachers read teaching materials in critical essay classes. I tried to have four teachers analyze two critical essays and describe each analysis for research papers. Two critical essays were "Venus of Miro" written by Takayuki Kiyooka and "Water in the Orient and the Occident" by Masakazu Yamazaki. This paper especially focuses on their descriptions about the latter text. Through the analysis of their descriptions, points in common among four teachers' readings are found. All teachers consider it important to pay attention to the author's cognition, thinking, and those processes rather than rhetoric. And more, the result of this research leads to the hypothesis that they desire that their students learn authors' way of thinking in critical essay classes. Consequently, they pay little attention to rhetoric.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所『研究紀要公開支援事業』により電子化。
言語 ja
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Educational Sciences, Naruto University of Education

巻 18, p. 149-158, 発行日 2003-03-07
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1343-4403
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10031096
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:43:14.976538
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

守田, 庸一, MORITA, Yoichi, 2003, 国語科教師が持つ評論教材観の共通性: 鳴門教育大学, 149–158 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3