ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文なし
  6. 第19巻

別室登校の中学生グループにおけるチャム関係 : スクールカウンセリングの事例

https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/27554
https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/27554
066b6302-25cb-4e23-89a0-91b6b8046bc8
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 別室登校の中学生グループにおけるチャム関係 : スクールカウンセリングの事例
言語 ja
タイトル
タイトル Chumship in a group of junior high school student attending school in a separate classroom : A case study in school counseling
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 別室登校
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スクールカウンセリング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 チャム関係
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 吉井, 健治

× 吉井, 健治

ja 吉井, 健治

ja-Kana ヨシイ, ケンジ

Search repository
YOSHII, Kenji

× YOSHII, Kenji

en YOSHII, Kenji

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教育臨床講座
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The expression besshitsutoukou, literally "attending school in a separate classroom" is used to describe that a student is able to physically come to school, but for some psychological reason cannot participate in a normal classroom, then stays in a separate place within the school. In this article, a case of school counseling involving a group of four girls in the second year of junior high school is presented. In the initial stage, they described the difficulty they had in being in a normal classroom, and this caused hyperventilation. In the second stage, they started self-laceration such as cutting their wrists. In the third stage, they verbally expressed their feelings of anger against their parents and teachers. Finally, in the fourth stage, the restoration of the relationship between them and their teacher was observed. Their problem was a result of their failure to establish intimate relationships with their friends during the elementary school years, then they had a strong approach-avoidance conflict for friends in the normal classroom. According to the developmental theory of Sullivan (1953), the intimate relationships they developed with each other in the separate classroom were a regression to preadolescence and a re-experience of chumship.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 19, p. 67-75, 発行日 2004
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1343-4403
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10031096
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
本文の有無
値 本文なし
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:57:46.146008
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

吉井, 健治, YOSHII, Kenji, 2004, 別室登校の中学生グループにおけるチャム関係 : スクールカウンセリングの事例: 鳴門教育大学, 67–75 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3