ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第19巻

中国学前教育の現状と展望 : 比較教育学の視座から

https://doi.org/10.24727/00027549
https://doi.org/10.24727/00027549
45afe4a6-0190-46cb-96af-c7e2fc836051
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004020275.pdf KJ00004020275.pdf (821.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 中国学前教育の現状と展望 : 比較教育学の視座から
言語 ja
タイトル
タイトル Present Status and Prospects of Early Childhood Education in China From a View Point of Comparative Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学前(就学前)教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育改革
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 資質教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保教結合
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 優生優育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027549
ID登録タイプ JaLC
著者 藤枝, 博

× 藤枝, 博

ja 藤枝, 博

ja-Kana フジエダ, ヒロシ

Search repository
蘇, 真

× 蘇, 真

ja 蘇, 真

ja-Kana ソ, シン

Search repository
景山, 雄二

× 景山, 雄二

ja 景山, 雄二

ja-Kana カゲヤマ, ユウジ

Search repository
野々村, 誠一

× 野々村, 誠一

ja 野々村, 誠一

ja-Kana ノノムラ, セイイチ

Search repository
前田, 美代

× 前田, 美代

ja 前田, 美代

ja-Kana マエダ, ミヨ

Search repository
淺野, 弘嗣

× 淺野, 弘嗣

ja 淺野, 弘嗣

ja-Kana アサノ, コウジ

Search repository
FUJIEDA, Hiroshi

× FUJIEDA, Hiroshi

en FUJIEDA, Hiroshi

Search repository
SU, Zhen

× SU, Zhen

en SU, Zhen

Search repository
KAGEYAMA, Yuji

× KAGEYAMA, Yuji

en KAGEYAMA, Yuji

Search repository
NONOMURA, Sei-ichi

× NONOMURA, Sei-ichi

en NONOMURA, Sei-ichi

Search repository
MAEDA, Miyo

× MAEDA, Miyo

en MAEDA, Miyo

Search repository
ASANO, Koji

× ASANO, Koji

en ASANO, Koji

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教育臨床講座
所属
値 北京師範大学・比較教育研究所
所属
値 大阪女子短期大学
所属
値 鳴門教育大学大学院修了生
所属
値 鳴門教育大学大学院修了生
所属
値 鳴門教育大学教育臨床講座
所属(英)
言語 en
値 Department of Clinical Studies and Practice of Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Beijing normal University, International and Comparative Education Research Institute
所属(英)
言語 en
値 Department of Life Science, Osaka Woman's Junior College
所属(英)
言語 en
値 Alumnus of graduate school, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Alumnus of graduate school, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Department of Clinical Studies and Practice of Education, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In Japan, educational reform is now in the middle of third phase. After a series of discussion in the ad hoc Council of Education, "the Law Concerning the Development of Implementation Systems and Other Measures for the Promotion of Lifelong Learning" was enacted in June, 1990. In 1997, "Programs for Educational Reform" was revised, and the new "Course of Study" was implemented for the sake of enriching "education of mind". Then in April, 2000, new "National Curriculum Standard for Kindergarten" was put into effective. Likewise in China, "the resolution of developing modernization with priority given to economic development" in December, 1978 led educational schemes to expand favorably in spite of some concerns about financial situation. In May, 1985, "Decision on the Reform of Educational System" was announced and the educational reform became full-fledged in order to develop nature and talent of Chinese people. In February 1993, a new guideline for educational reform called "Standard for Educational Reform and Development in China" was issued. In January 1999, "the Plan for the Promotion of Education towards 21^<st> Century" made by the priority reform project was enacted. Under these circumstances, "nature education" was valued and the new concept of scholastic ability, not merely the amount of knowledge, has been gradually recognized as important. While education in China has been promoted along the general reform and scheme plan, pre-school education is now considered important as one aspect of fundamental education (up to the upper-secondary level). To put it more precisely, pre-school education is regarded as 'fundamental' in fundamental education, and it is considered that it can not only be the basement for the life-long human growth, but also play a crucial role for developing general growth of nature and for the promotion of social progress. This rapid progress of pre-school education can be realized along with the fast growth of economy, cultural development, and the improvement of people's living in China. Those are the current situation of pre-school and early childhood education both in Japan and China. We spent these 10 years to interchange research and education with Chinese counterpart and updated the information of pre-school education in China. This paper deals with the comparative analysis between current situation of Chinese pre-school education and those of Japanese early childhood education, particularly in cooperation with Ms. Zhu Shiyuan, Professor of Education at Beijing Normal University and President of OMEP Chinese Committee.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所『研究紀要公開支援事業』により電子化。
言語 ja
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Educational Sciences, Naruto University of Education

巻 19, p. 57-65, 発行日 2004-03-05
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1343-4403
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10031096
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:42:54.656625
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3