ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第19巻

Canadian Immersion Education in an Evaluative Perspective : A Synthesis of Research Findings on the Efficiency of French Immersion Programmes (1)

https://doi.org/10.24727/00027558
https://doi.org/10.24727/00027558
45d9ad3d-5718-4f7d-bd52-d0c093b6926b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004020284.pdf KJ00004020284.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル Canadian Immersion Education in an Evaluative Perspective : A Synthesis of Research Findings on the Efficiency of French Immersion Programmes (1)
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Canada
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 French immersion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 efficiency
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027558
ID登録タイプ JaLC
著者 伊東, 治己

× 伊東, 治己

ja 伊東, 治己

ja-Kana イトウ, ハルミ

Search repository
ITO, Harumi

× ITO, Harumi

en ITO, Harumi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学言語系(英語)教育講座
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of the present study is to synthesize research findings accumulated by numerous evaluation studies on the efficiency of French immersion programmes in Canada. The synthesis has been attempted in terms of the four different, but related perspectives; effects on French language skills, effects on English language skills, effects on general scholastic achievements, and effects on socio-cultural domains. Out of these four perspectives, the present paper, the first of the series of two, has focused on the first two perspectives of linguistic nature. Accordingly, it has focused, first, on research findings presented by those evaluation studies that compared students' performance in French between French immersion programmes and regular English programmes, between French immersion programmes and programmes for French-speaking students, and between different types of French immersion programmes. Secondly, it has focused on research findings from those evaluation studies that compared students' performance in English in a similar framework. A close examination of these research findings has revealed that in both perspectives the efficiency of French immersion programmes is well attested, endorsing the claim by supporters of French immersion programmes for the achievement of functional bilingualism in French and English among immersion graduates.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所『研究紀要公開支援事業』により電子化。
言語 ja
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Educational Sciences, Naruto University of Education

巻 19, p. 137-150, 発行日 2004-03-05
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1343-4403
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10031096
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:43:00.297212
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

伊東, 治己, ITO, Harumi, n.d., Canadian Immersion Education in an Evaluative Perspective : A Synthesis of Research Findings on the Efficiency of French Immersion Programmes (1): 鳴門教育大学.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3