ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第20巻

イギリス新教育運動における両義的可能性とパースペクティヴ : 「共同体」と「学級」へのアプローチにもとづいて

https://doi.org/10.24727/00027592
https://doi.org/10.24727/00027592
96e2067a-cd59-4fab-992d-5cdf1266de68
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004193357.pdf KJ00004193357.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル イギリス新教育運動における両義的可能性とパースペクティヴ : 「共同体」と「学級」へのアプローチにもとづいて
言語 ja
タイトル
タイトル New Education Movement in Britain : Paradoxical Possibilities and Perspectives approached for the School Community and the Classroom
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 イギリス新教育運動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 進歩主義教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学校共同体
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 サマーヒル校
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 フレンシャム・ハイツ校
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 イヴラインロウ小学校
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 New Education Movement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Progressive Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 School Community
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Summerhill School
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Frensham Heights
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Eveline Lowe Primary School
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027592
ID登録タイプ JaLC
著者 山崎, 洋子

× 山崎, 洋子

ja 山崎, 洋子

ja-Kana ヤマサキ, ヨウコ

Search repository
YAMASAKI, Yoko

× YAMASAKI, Yoko

en YAMASAKI, Yoko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学総合学習開発講座
所属(英)
言語 en
値 Dept. of Human Science for Integrated Studies, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Using a broad perspective based on educational ethos in this paper I examine characteristics of the historical continuity of education during the New Education Movement from around the turn of the century. I also examine New Schools such as Summerhill School (1921-) and Frenscham Heights School (1925-) up to the open plan education of the 1960s, for example Eveline Lowe Primary School, represented by the term 'open plan' or 'like cluster' in Britain, and which focused on the new sense of community and individualism, which modernized the social system earlier than any other country, facing various social problems to be solved. The characteristics of New Schools in Britain can be classified into three ; (a) schools based on the view of children as fundamental nature, which sought to return to primitive/communal schools in an old style's home and emphasized arts and crafts and storytelling, (b) schools based on the creed of spirituality of soul or spirit of human beings, which drove to unite with God, respecting services for people and to express dramatic instincts, (c) schools based on the philosophy of social democratic ideas, which tried to develop character as social reformers and an citizens. The schools which had all three characters above were Summerhill School, founded by A. S. Neill (1883-1973) and Frenscham Heights School, founded by B. Ensor (1885-1974), who were founders of New Education Fellowship (1921-). The former was called a self-governing community by Neill, in which school meetings and tribunal as subjects of civics had some educational meanings such as counter-suggestion and counter-persuasion in the democratic form, and the latter was called a Family School by Ensor, where school meetings tried to maintain harmony, co-operation, and unforced self-discipline. In there background, nevertheless, very paradoxical ideas for education were hidden, because Neill as a social democrat emphasized that the school must be free and Ensor as a theosophist respected being a natural social unit or the contrary of colony. We can consider, however, that these are not negative sides but naturally create some possibilities of developing as social human beings which try to have balance of the wholeness in modern society. This article consists of following four sections ; 1. Introduction : the questions and the stance of this article 2. The consciousness of 'community' and 'individuals' in the New Education Movement in Britain 3. Two aspects of characteristics of Summerhill School and Frensham Heights 4. The perspectives of philosophy in the New Education Movement-instead of a conclusion
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所『研究紀要公開支援事業』により電子化。
言語 ja
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Educational Sciences, Naruto University of Education

巻 20, p. 131-145, 発行日 2005-03-04
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1343-4403
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10031096
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:42:46.201376
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

山崎, 洋子, YAMASAKI, Yoko, 2005, イギリス新教育運動における両義的可能性とパースペクティヴ : 「共同体」と「学級」へのアプローチにもとづいて: 鳴門教育大学, 131–145 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3