WEKO3
-
RootNode
アイテム
共感性と感情覚知の関連性についての研究
https://doi.org/10.24727/00027617
https://doi.org/10.24727/00027617a841d105-23b6-4747-8cb1-4b8919167f42
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 共感性と感情覚知の関連性についての研究 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | The Relationship between Empathy and Emotional Awareness | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 共感 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 感情覚知 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | カウンセリング | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.24727/00027617 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 著者 |
葛西, 真記子
× 葛西, 真記子
× 万木, 歩美
× KASAI, Makiko
× YURUGI, Ayumi
|
|||||||||||||||||
| 所属 | ||||||||||||||||||
| 値 | 鳴門教育大学教育臨床講座 | |||||||||||||||||
| 所属 | ||||||||||||||||||
| 値 | 大阪府衛生会希望の杜 | |||||||||||||||||
| 所属(英) | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 値 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
| 抄録(英) | ||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
| 内容記述 | We tested the hypothesis that the emotional awareness of counselors is correlated with their levels of empathy using two scales. The Empathic Experience Scale Revised measured counselors' levels of empathy with regard to two aspects: the level of shared experiences and the level of unshared experiences. The Level of Emotional Awareness Scale was used to evaluate counselors' levels of emotional awareness. Clinical psychologists and graduate students who were studying clinical and counseling psychology were instructed to respond to the utterances of hypothetical clients from the Therapist Response Questionnaire. Results revealed that counselors' levels of emotional awareness were positively related to the extent of their experience in clinical practice; however, empathy was not found to be related with either of these factors. In items for which the clients' utterances were complicated, the level of empathy and emotional awareness were positively related. Therefore, our hypothesis that a greater level of awareness of one's own emotions is associated with a greater level of empathy was supported in situations involving complicated cases. This result suggests the need for awareness training for counselors in graduate schools. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 21, p. 55-67, 発行日 2006-03-03 |
|||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
| 出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| 出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||
| 値 | 教育科学編 | |||||||||||||||||
| 出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||
| 値 | Educational Sciences | |||||||||||||||||
| 本文の有無 | ||||||||||||||||||
| 値 | 本文あり | |||||||||||||||||
Share
Cite as
葛西, 真記子, 万木, 歩美, KASAI, Makiko, YURUGI, Ayumi, 2006, 共感性と感情覚知の関連性についての研究: 鳴門教育大学, 55–67 p.
Loading...