ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第21巻

関係処理機能のアセスメント

https://doi.org/10.24727/00027627
https://doi.org/10.24727/00027627
1ecc1d38-ff17-4a5d-86ea-09e72c1f8134
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004120204.pdf KJ00004120204.pdf (553.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 関係処理機能のアセスメント
言語 ja
タイトル
タイトル Psychological Assessment of Relational Processing
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関係処理機能
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アセスメント
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 掘り下げ検査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027627
ID登録タイプ JaLC
著者 島田, 恭仁

× 島田, 恭仁

ja 島田, 恭仁

ja-Kana シマダ, ヤスヒト

Search repository
SHIMADA, Yasuhito

× SHIMADA, Yasuhito

en SHIMADA, Yasuhito

Search repository
所属
値 鳴門教育大学障害児教育講座
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Many children with learning disabilities have some difficulties to comprehend the relation between one word meaning and another word meaning, the context between an incident and next incident, the causality between a conduct and its result, and so on. It was thought that these difficulties were resulted from the deficiencies of relational processing. Therefore thorough test to check relational processing was necessary to assess learning disabilities. A Thorough test was made including five tasks as follows. (1) IP-1 task: A task prompting item-specific processing with randomized list of 16 words. (2) RP-1 task: A task prompting relational processing with organized list of 16 words. (3) Interpolated task: A test consisted of 32 questions on grammatical comprehension. (4) RP-2 task: A task prompting relational processing with organized list of 16 words. (5) IP-2 task: A task prompting item-specific processing with randomized list of 16 words. Four children with learning disabilities were assessed by WISC-III and the thorough test. The results of WISC-III showed all of four children had some deficiencies of conceptual learning. Furthermore the results of thorough test showed all of four children could not gain strong relational processing skills and two of fourchildren had some utilization deficiencies (Coyle & Bjorklund, 1996) of relational processing strategies. These results suggested that using thorough test to check relational processing abilities of children was effective method for assessment of learning disabilities.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 21, p. 121-130, 発行日 2006-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:42:30.097049
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

島田, 恭仁, SHIMADA, Yasuhito, 2006, 関係処理機能のアセスメント: 鳴門教育大学, 121–130 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3