ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第22巻

小学生から大学生までの比較からみた「心理的支え」に関する基礎的研究

https://doi.org/10.24727/00027655
https://doi.org/10.24727/00027655
2808cde2-64c7-4e60-9003-5950cc0c073c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004517953.pdf KJ00004517953.pdf (312.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 小学生から大学生までの比較からみた「心理的支え」に関する基礎的研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Fundamental Research on "Psychological Support" from the Developmental Perspective
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 心理的支え
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 発達
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 家族
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 友達
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 性差
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027655
ID登録タイプ JaLC
著者 葛西, 真記子

× 葛西, 真記子

ja 葛西, 真記子

ja-Kana カサイ, マキコ

Search repository
小泉, 智世

× 小泉, 智世

ja 小泉, 智世

ja-Kana コイズミ, チヨ

Search repository
KASAI, Makiko

× KASAI, Makiko

en KASAI, Makiko

Search repository
KOIZUMI, Chiyo

× KOIZUMI, Chiyo

en KOIZUMI, Chiyo

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教育臨床講座
所属
値 徳島県警察本部
所属(英)
言語 en
値 Clinical Studies and Practice of Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Tokushima Prefectural Police
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A fundamental and developmental research on "psychological support" was conducted using the data of 74 elementary school children, 65 junior high school students, 66 high school students, and 90 university students. The results showed that (a) older students scored higher on psychological support and they received psychological support from a greater variety of subjects, (b) junior high school students had lower perceptions of psychological support than did other developmental populations, (c) females scored higher in generalpsychological support than did males across all populations, and (d) no gender differences were found in the internal psychological support factor. We concluded that educators need to consider gender and age differences when they provide psychological support to their students. In particular, they need to pay special attention to junior high school students. For example, they need to communicate well and at the same time give students adequate space.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 22, p. 71-79, 発行日 2007-03-05
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:41:36.109119
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

葛西, 真記子, 小泉, 智世, KASAI, Makiko, KOIZUMI, Chiyo, 2007, 小学生から大学生までの比較からみた「心理的支え」に関する基礎的研究: 鳴門教育大学, 71–79 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3