WEKO3
-
RootNode
アイテム
分かりやすい理科授業に関する模擬授業体験後の意識の変化
https://doi.org/10.24727/00027662
https://doi.org/10.24727/0002766260b5f890-71f3-4bd9-b5e5-6d5633ae1b3b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | 分かりやすい理科授業に関する模擬授業体験後の意識の変化 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | A change in consciousness about science class lesson which is easy to understand after the mimic class lesson experience | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 模擬授業 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 意識変化 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 理科授業 | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027662 | |||||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||
著者 |
佐藤, 勝幸
× 佐藤, 勝幸
× 片山, 隆志
× 溝内, 正剛
× SATO, Katsuyuki
× KATAYAMA, Takashi
× MIZOUCHI, Seigou
|
|||||||||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学自然系(理科)教育講座 | |||||||||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学大学院 | |||||||||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学大学院 | |||||||||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
値 | Development of Natural Science Education, Naruto University of Education. | |||||||||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
値 | Graduate School of Education, Naruto University of Education. | |||||||||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
値 | Graduate School of Education, Naruto University of Education. | |||||||||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | For raising the education practical power, the lecture adopted a mimic class lesson was held. The change in consciousness of the students for making the good class lesson by the mimic class lesson was investigated. In this study, by the mimic class, changes obviously happened in the student's consciousness. One of them was the sprout of the practical and realistic critical mind for science education. Furthermore, the consciousness that learning of the deep knowledge and the scientific interest of teacher himself were necessary, was strongly recognized. The support of these subjects will be asked from now on. | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 22, p. 200-205, 発行日 2007-03-05 |
|||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||||||||
値 | Educational Sciences | |||||||||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 本文あり |