ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第22巻

Correlation of earth science curriculum and student cognitive level in earth science at the secondary level in the Philippines and Japan

https://doi.org/10.24727/00027663
https://doi.org/10.24727/00027663
e022f6e1-be27-438e-96c3-4d0459b1c85f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004518005.pdf KJ00004518005.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル Correlation of earth science curriculum and student cognitive level in earth science at the secondary level in the Philippines and Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cognitive level
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 earth science education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 secondary school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Philippines
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027663
ID登録タイプ JaLC
著者 香西, 武

× 香西, 武

ja 香西, 武

ja-Kana コウザイ, タケシ

Search repository
KOZAI, Takeshi

× KOZAI, Takeshi

en KOZAI, Takeshi

Search repository
PANINGBATAN, Digna C.

× PANINGBATAN, Digna C.

en PANINGBATAN, Digna C.

Search repository
所属(英)
言語 en
値 Natural Science Education (Science), Naruto University of Education, Japan
所属(英)
言語 en
値 Quezon City Science High School, Metro Manila, Philippines
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study correlates the secondary school science curriculum and the student cognitive level in Earth Science in the Philippines and Japan. In particular, it aims to help determine the cognitive level of students in Earth Science at the secondary level in two countries and seeks to compare the implementation of the different curricula in different types of secondary schools of a same area in the Philippines. A descriptive research design in nature, a questionnaire in Earth Science was administered to 240 8th graders exposed to different science curricula in Quezon City (Metro Manila), Philippines and to 191 8th graders in Chiba (Tokyo) and Kumamoto (semi-rural Southern Kyushu) prefectures in Japan. Findings show that there is a correlation between the science curriculum and the cognitive level in Earth Science of secondary school students in both countries and a significant difference in the cognitive level in Earth Science of Filipino students from different types of secondary schools. Further analyses of the results reveal the strengths and weaknesses of the Science curricula implemented in both countries and provide the possible areas for curriculum improvement.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 22, p. 188-199, 発行日 2007-03-05
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:41:50.587530
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

香西, 武, KOZAI, Takeshi, PANINGBATAN, Digna C., 2007, Correlation of earth science curriculum and student cognitive level in earth science at the secondary level in the Philippines and Japan: 鳴門教育大学, 188–199 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3