ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第22巻

社会科におけるテスト問題構成の方法 : 社会科学力評価

https://doi.org/10.24727/00027664
https://doi.org/10.24727/00027664
32de30b3-1adc-4416-a20b-19a0bbfbcee5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004518004.pdf KJ00004518004.pdf (706.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 社会科におけるテスト問題構成の方法 : 社会科学力評価
言語 ja
タイトル
タイトル A Method of Test Constitution in Social Studies Education : To Evaluate Scholastic Ability of Social Studies
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会科
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会認識教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学力評価
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 テスト問題構成
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027664
ID登録タイプ JaLC
著者 梅津, 正美

× 梅津, 正美

ja 梅津, 正美

ja-Kana ウメズ, マサミ

Search repository
UMEZU, Masami

× UMEZU, Masami

en UMEZU, Masami

Search repository
所属
値 鳴門教育大学社会系教育講座
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to clarify principles of test constitution to evaluate scholastic ability of social studies through analyzing the test question of social studies. I think that scholastic ability to cultivate in social studies education consists of four basic elements, thatis, social cognition ability, social judgement ability, critical thinking ability, and problem constitution ability. Social cognition ability is the ability that can understand and explain causation and essence of the social phenomenon. Social judgement ability is the ability that can choose a solution of social issues based on a positive ground reasonably. Critical thinking ability is the ability to analyze information and draw inference, so to evaluate the outcomes of thought processes and develop arguments. Problem constitution ability is the ability to constitute the problem that students should pursue based on various facts. I led four points as principles of test constitution to cultivate scholastic ability of social studies. That is to say, it is especially important: 1. to define contents of the social cognition that wants to let students learn by the structure of knowledge. 2. to constitute the answer process of test question as reasoning process, or argument process. 3. to choose and constitute appropriate document to be able to lead interpretation based on facts. 4. to utilize 'why', 'if, then', 'if, should' as the form of question to promote the reasoning and decision making of student.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 22, p. 175-187, 発行日 2007-03-05
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:41:51.830629
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

梅津, 正美, UMEZU, Masami, 2007, 社会科におけるテスト問題構成の方法 : 社会科学力評価: 鳴門教育大学, 175–187 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3