ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第22巻

カナダのイマージョン教育の成功を支えた教授学的要因に関する研究

https://doi.org/10.24727/00027666
https://doi.org/10.24727/00027666
3b49e546-57a8-4fab-9c23-ef385740f7b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004517998.pdf KJ00004517998.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル カナダのイマージョン教育の成功を支えた教授学的要因に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of Pedagogical Factors Contributing to the Success of Canadian Immersion Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カナダの教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 イマージョン教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 成功要因
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Canadian education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 immersion education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 success factors
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027666
ID登録タイプ JaLC
著者 伊東, 治己

× 伊東, 治己

ja 伊東, 治己

ja-Kana イトウ, ハルミ

Search repository
ITO, Harumi

× ITO, Harumi

en ITO, Harumi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学言語系(英語)教育講座
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper tries to answer why Canadian French immersion education, in which Anglophone students study all or some of their school subjects in French, has been so successful in developing high-level French proficiency among Anglophone students without concomitant negative effects on the development of their first language proficiency and scholastic abilities. In order to achieve this goal, it is necessary to identify pedagogical, institutional and societal factors that have contributed to the success of immersion education, because immersion education itself is a multi-faceted educational enterprise. Among those three types of factorsfor success, this paper focuses on pedagogical factors, which are then divided into three subgroups; methodology factors, teacher factors, and learner factors. First of all, as methodology factors, this paper first identifies two subcategories; language learning factors and content learning factors. For the language learning factors, three sub-factors are identified; provision ofample and varied comprehensible input, integration of four language skills, and respect of learners' mother tongue. For the content learning factors, we specify two sub-factors; child-centred or learner-centred approach and integrated experiential approach. It is further postulated that the synthesis of language learning and content learning in immersion has also contributed substantially to the success of immersion education. Secondly, as teacher factors, two factors are identified; bilingual competence of immersion teachers and a sense of professionalism of immersion teachers. Finally, as learner factors, two factors are identified; homogeneity of learners and their high motivation for studying in immersion. This analysis is expected to help us to have a better understanding of why French immersion education has succeeded in Canada and how feasible it will be for us to start immersion education at Japanese schools. The paper concludes that this kind of improved understanding of Canadian immersion education should be essential and enlightening especially for those who are planning to transplant immersion education into their own schools as a way to update their practice of English language education.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 22, p. 138-160, 発行日 2007-03-05
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:41:55.081922
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

伊東, 治己, ITO, Harumi, 2007, カナダのイマージョン教育の成功を支えた教授学的要因に関する研究: 鳴門教育大学, 138–160 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3