ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第23巻

臨床心理を学ぶ大学院生の乳児保育体験 : 体験レポートにみる大学院生への効果

https://doi.org/10.24727/00027699
https://doi.org/10.24727/00027699
d65b17a5-0180-497a-9dbd-e807edc4e7b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004865827.pdf KJ00004865827.pdf (310.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 臨床心理を学ぶ大学院生の乳児保育体験 : 体験レポートにみる大学院生への効果
言語 ja
タイトル
タイトル Infant Nursing Experienced by Graduate Students of Clinical Psychology : Effects of the experience on the students assessed from training reports
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 乳児保育体験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 乳児の泣き
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 KJ 法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 infant nursing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 infant cry
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 KJ method
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027699
ID登録タイプ JaLC
著者 中津, 郁子

× 中津, 郁子

ja 中津, 郁子

ja-Kana ナカツ, イクコ

Search repository
NAKATSU, Ikuko

× NAKATSU, Ikuko

en NAKATSU, Ikuko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教育臨床講座
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Graduate students, learning clinical psychology, experienced with nursing of infants for 3days. After the 3-day experience, a questionnaire was filled in and a report on the experience was made by each student. The responses to the questionnaire and the reports submitted were analyzed to evaluate the effects of infant nursing experience on these students. In response to the question about the usefulness of this kind of experience on future psychological career, contained in the 7-item questionnaire, all students answered that the experience would be useful in deepening their insight into support to child care and basic aspects of psychotherapy. When the students' reports were analyzed by the KJ method, 8upper categories and 21lower categories were extracted. The most frequent upper category was "emotional experience." In this respect, the students most frequently referred to "crying" by infants. The most frequent lower category pertained to "kindergarten workers." In analysis of individual reports, the statements by 4students suggested that these students exercised their sensitivity and imaginary power, which are fundamental means for psychotherapy. Two students made statements suggesting emotional rhythms. The results from this study suggest that important viewpoints for guiding students after this kind of nursing experience are those related to infant cry, sensitivity, imaginary power, emotional rhythms, and so on.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 23, p. 101-109, 発行日 2008-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:41:28.523996
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3