WEKO3
アイテム
MSSMの実践的活用のための展望 : 文献研究・臨床心理士養成における授業実践・および事例検討への新たな観点の導入
https://doi.org/10.24727/00027711
https://doi.org/10.24727/0002771110c9df8f-8ed2-4634-95cb-47709b980cf9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004866288.pdf (1.5 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | MSSMの実践的活用のための展望 : 文献研究・臨床心理士養成における授業実践・および事例検討への新たな観点の導入 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Practical Uses of MSSM : Reviewing the Literature, Training the Graduates, and Discussing the Clinical Case | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 描画療法 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | MSSM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スクィグル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 連句療法 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 治療関係 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24727/00027711 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
今田, 雄三
× 今田, 雄三× IMADA, Yuzo |
|||||
所属 | ||||||
値 | 鳴門教育大学教育臨床講座 | |||||
所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Naruto University of Education | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to introduce some findings in promoting practical uses of MSSM (Yamanaka, 1984) and MSSM+C(Yamanaka, 1991). First, I reviewed the literature about MSSM. Second, I reported on the attempt introducing MSSM+C to train the graduates with the aim of becoming clinical psychologists. Third, I dicussed about a clinical case using MSSM. The results are as follows :(1) Most of the previous literature about MSSM were case reports. Only few of them tried to theoretical study. (2) MSSM is useful for helping the awareness about the difficulty with emotional control in the psychotherapeutic sessions. (3) Counter-transference arising in the MSSM sessions was discussed using different three types of psychic models. Furthermore, the concept of "tukeai" in the "Ren-ku"-therapy was very helpful for in the case study of MSSM. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 23, p. 209-226, 発行日 2008-03-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(別表記) | ||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版物サブタイトル | ||||||
値 | 人文・社会科学編 | |||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||
値 | Humanities and Social Sciences | |||||
本文の有無 | ||||||
値 | 本文あり |