ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第24巻

中度知的障害児の関係処理と項目特定処理機能に関する指導事例

https://doi.org/10.24727/00027722
https://doi.org/10.24727/00027722
44ad8400-346b-4b62-b6e8-4992a35b57f2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005221239.pdf KJ00005221239.pdf (424.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 中度知的障害児の関係処理と項目特定処理機能に関する指導事例
言語 ja
タイトル
タイトル Reading remediation for a child with moderate mental retardation : a case study of instruction using item-specific processing
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027722
ID登録タイプ JaLC
著者 島田, 恭仁

× 島田, 恭仁

ja 島田, 恭仁

ja-Kana シマダ, ヤスヒト

Search repository
SHIMADA, Yasuhito

× SHIMADA, Yasuhito

en SHIMADA, Yasuhito

Search repository
所属
値 鳴門教育大学特別支援教育専攻
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Many children with mental retardation usually experience severe learning difficulties on many reading tasks.Then present study examined the effects of reading remediation for a child with moderate mental retardation. Reading instructions by illustrated book were carried out through three periods.First period was baseline phase. Then ordinary reading instructions were carried out from page 1 to page 2. In second period, reading instructions using item-specific processing were carried out from page 3 to page 6. In third period, after summer vacation, same instructions as second period were carried out from page 7 to page 9.Two Measures were used to assess the amount of information encoded by the child. (1) Measure of item-specific information : Numbers of recalled sentences within a paragraph. (2) Measure of relational information : Numbers of retrieved paragraphs. These measures were assessed based on final recall of whole story included in one page.Both measures didn't increase in first period (baseline). But both measures increased in second period remarkably. In third period, both measures decreased than second period, but these were still high compared with fist period. These results suggested that instructions using item-specific processing had an effect on reading remediation for a child with mental retardation.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 24, p. 33-42, 発行日 2009-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:40:53.609570
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

島田, 恭仁, SHIMADA, Yasuhito, 2009, 中度知的障害児の関係処理と項目特定処理機能に関する指導事例: 鳴門教育大学, 33–42 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3