ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第25巻

項目特定処理の指導が広汎性発達障害児の関係処理機能の改善に及ぼす効果

https://doi.org/10.24727/00027736
https://doi.org/10.24727/00027736
dee2074b-ee37-4570-a98d-916b300e9724
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK25088.pdf KK25088.pdf (495.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 項目特定処理の指導が広汎性発達障害児の関係処理機能の改善に及ぼす効果
言語 ja
タイトル
タイトル Generalization Effects of Reading Remediation Using Item?specific Processing : A Study of SST for a Child with Pervasive Developmental Disorders
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 広汎性発達障害
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関係処理
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 項目特定処理
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027736
ID登録タイプ JaLC
著者 島田, 恭仁

× 島田, 恭仁

ja 島田, 恭仁

ja-Kana シマダ, ヤスヒト

Search repository
SHIMADA, Yasuhito

× SHIMADA, Yasuhito

en SHIMADA, Yasuhito

Search repository
所属
値 鳴門教育大学特別支援教育専攻
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Children with pervasive developmental disorders usually have many problems of social skills. Present study examined generalization effects of reading remediation on social skill training(SST). Reading instruction by illustrated book was carried out from 1st session to 7th session. The other hand, SST by picture cards drawing some social situations was carried out from 4th session to 7th session concurrently. In a reading instruction task, the child read a paragraph and summarized its meaning, and then processed item?specific information included in the paragraph. Other paragraphs were processed with the same procedure, one by one. In one session, the child read only one page in which two or three paragraphs were included. In a SST task, the child thought about the meaning of a social situation drew in a card and summarized its meaning, but he did not process item?specific nformation. One set of the cards was constructed by three situations( (1) ~(3) ). After situation 1 and 2 were summarized with the same procedure, situation 3 was presented for relational processing(thinking about the relation between causes and effects). In 4th and 5th sessions the child performed two sets of cards, in 6th and 7th sessions he performed one set only. Although relational and item?specific processing strategies were not trained in SST task, measure of item?specific information coding showed high score through all sessions, and measure of relational information coding increased session by session. These results showed that generalization effects of reading remediation were occurred in SST sessions
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 25, p. 88-100, 発行日 2010-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:40:22.558275
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

島田, 恭仁, SHIMADA, Yasuhito, 2010, 項目特定処理の指導が広汎性発達障害児の関係処理機能の改善に及ぼす効果: 鳴門教育大学, 88–100 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3