ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第25巻

臨床心理を学ぶ大学院生における保育実習の意義について

https://doi.org/10.24727/00027737
https://doi.org/10.24727/00027737
af24a082-8360-405a-91a2-1dcd9e14fb00
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK25073.pdf KK25073.pdf (371.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 臨床心理を学ぶ大学院生における保育実習の意義について
言語 ja
タイトル
タイトル Significance of Training at Day Nursery for Graduate Students Learning Clinical Psychology
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 臨床的視点
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児理解
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 感受性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 training at day nursery
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 clinical viewpoints
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 infant comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sensitivity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027737
ID登録タイプ JaLC
著者 中津, 郁子

× 中津, 郁子

ja 中津, 郁子

ja-Kana ナカツ, イクコ

Search repository
両木, 理恵

× 両木, 理恵

ja 両木, 理恵

ja-Kana リョウキ, リエ

Search repository
NAKATSU, Ikuko

× NAKATSU, Ikuko

en NAKATSU, Ikuko

Search repository
RYOUKI, Rie

× RYOUKI, Rie

en RYOUKI, Rie

Search repository
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
所属
値 小田井メンタルクリニック
所属(英)
言語 en
値 Training and Practice in Clinical Psychology, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Otai Mental Clinic
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Under the current curriculum at our school, the graduate students, learning clinical psychology, practice training on childcare at day nursery for about 5 months. The present study was undertaken to investigate the significance and efficacy of training at day nursery through an interview of 16 trainees. The records of interview for individual trainees were summarized and analyzed. The responses from trainees were checked for similarities and classified into several categories. The trainees tended to answer both “advantages” and “difficulties experienced” of the day nursery training within the framework of the category “infant comprehension.” Advantages pointed out by the trainees were “having an opportunity of learning infant’s development” and “learning insight into infant’s emotions.” Difficulties experienced by the trainees pertained to how to deal with problematic behaviors of infants and how to contact infants. To the question about “significance of day nursery training to you as an individual person,” the answers of the trainees were often related to the category “self?reflection.” The training at day nursery provided the trainees an opportunity of acquiring objective viewpoints and facilitating growth, confidence and learning. When asked about “significance of day nursery training for graduate students,” the trainees tended to answer the significance of the training as an opportunity for practical experience and facilitation of infant comprehension. The responses of individual trainees suggest that the trainees had the experience of being shaken during the training, including being impressed by their relationship to infants, elevating their sensitivity and increasing their understanding of children and themselves.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 25, p. 73-87, 発行日 2010-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:40:24.506657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3