ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第25巻

アメリカ進歩主義教育における保育内容に関する一考察 : ハワイ・キャッスル幼稚園,ナーサリー・スクールに着目して

https://doi.org/10.24727/00027739
https://doi.org/10.24727/00027739
e7dc577d-6f5d-4b05-bf4a-ab9ddcf3f6c4
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK25051.pdf KK25051.pdf (377.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル アメリカ進歩主義教育における保育内容に関する一考察 : ハワイ・キャッスル幼稚園,ナーサリー・スクールに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of the Curriculum and Contents in American Progressive Education : Focusing on Castle Kindergarten and Nursery School in Hawaii
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アメリカ進歩主義教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日系移民
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027739
ID登録タイプ JaLC
著者 塩路, 晶子

× 塩路, 晶子

ja 塩路, 晶子

ja-Kana シオジ, アキコ

Search repository
SHIOJI, Akiko

× SHIOJI, Akiko

en SHIOJI, Akiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学幼年発達支援コース
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study aims to show the features of American progressive kindergarten in the early 20th century, through analyzing the curriculum and contents of Henry and Dorothy Castle Memorial Kindergarten and Nursery School in Hawaii. This kindergarten was established by Mary Castle at Honolulu in 1899 and influenced from John Dewey. And in 1927, the nursery school was established because educating younger children was important. Children could select the subject matter based on their own interest. And the objects which were used in the school, were made up of something accessible to children. For example, children’s activities were preparing lunch, washing clothes, caring for pets, gardening, drawing, playing with clay, floor blocks, and so on. They expressed freely how they felt and what they thought. And multicultural children entered the Castle school. In the 1930’s about 40% of the children were Japanese. Most of their parents were immigrants for plantations and then moved to Honolulu to work at an office or do business. They needed to gain American behaviors, habits, and understand English before entering Public School. In Castle School, teachers gave the skills to Japanese children through the progressive educational ideas and methods. But it may point out that some activities, materials and habits in the Castle school were not familiar to Japanese children. Though being confused about the difference of habits between school and home, they acquired the skills.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 25, p. 51-64, 発行日 2010-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:40:27.745468
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

塩路, 晶子, SHIOJI, Akiko, 2010, アメリカ進歩主義教育における保育内容に関する一考察 : ハワイ・キャッスル幼稚園,ナーサリー・スクールに着目して: 鳴門教育大学, 51–64 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3