WEKO3
-
RootNode
アイテム
学校の内発的改善力を支援する学校組織開発の基本モデルと方法論 : 学校組織の特性をふまえた組織開発の理論と実践
https://doi.org/10.24727/00027745
https://doi.org/10.24727/00027745c9ce27bc-3e59-43d9-8cda-65eab20c2e35
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 学校の内発的改善力を支援する学校組織開発の基本モデルと方法論 : 学校組織の特性をふまえた組織開発の理論と実践 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Basic Assumptions and Methodology of Organizational Development of School Aimed to Support to Enhance Organizational Ability with Self?governing Improvement. : Theory and Practices of Organizational Development of School Suitable to Organizational Characteristics of School | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学校組織開発 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 協働 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自律 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 組織体制 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027745 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
佐古, 秀一
× 佐古, 秀一
× SAKO, Hidekazu
|
|||||||||||
所属 | ||||||||||||
値 | 鳴門教育大学学校・学級経営コース | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this articles is to report basic models and methods to support to enhance organizational ability with self?governing improvement of schools. This theory aimed to achieve to construct 1) teachers’ self?governing improvement of teaching, 2)teachers’ spontaneous collaboration. The Characteristics of the theory was to support progressive implementation of school change. This theory has developed constructing basic models about organizational process(ie. teachers’ collaboration process)to enhance teachers’ self?governing improvement of teaching, and about organizational structure to activate teachers’ interaction about pupils’ actual conditions and problems and teachers’ practice. To achieve these aims, in this theory, three levels of collaboration in school(cognitive level, decision making level, and practice level)were designed, and main processes to bring these collaborations into reality were developed. Regarding organizational structure, in this theory, 1)core?system and 2)facilitating team were located. Core?system was to exchange and share information about teacher’ cognition of pupils, intention of teaching, process and outcome of teaching practices. Facilitating team was to support and orientate operation of the core?system. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 25, p. 130-140, 発行日 2010-03-03 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||
値 | Educational Sciences | |||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
佐古, 秀一, SAKO, Hidekazu, 2010, 学校の内発的改善力を支援する学校組織開発の基本モデルと方法論 : 学校組織の特性をふまえた組織開発の理論と実践: 鳴門教育大学, 130–140 p.
Loading...