ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第26巻

同性愛・両性愛肯定的カウンセリング自己効力感尺度日本語版(LGB-CSIJ)作成の試み

https://doi.org/10.24727/00027767
https://doi.org/10.24727/00027767
da0bf165-249f-4d32-ba25-c9debd2b498a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK26076.pdf KK26076.pdf (344.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 同性愛・両性愛肯定的カウンセリング自己効力感尺度日本語版(LGB-CSIJ)作成の試み
言語 ja
タイトル
タイトル Process of Developing the Japanese Version of Lesbian, Gay, and Bisexual Affirmative Counseling Self?Efficacy Scale
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 同性愛
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 両性愛
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カウンセリング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 効力感
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027767
ID登録タイプ JaLC
著者 葛西, 真記子

× 葛西, 真記子

ja 葛西, 真記子

ja-Kana カサイ, マキコ

Search repository
KASAI, Makiko

× KASAI, Makiko

en KASAI, Makiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to develop a Japanese version of the Lesbian, gay, and bisexual affirmative counseling self?efficacy scale (LGB?CSIJ) by analyzing of it reliability and validity across a Japanese sample. The data for this study were collected from a sample comprising 56 first?year and 40 second?year graduate students pursuing Master’s degree in clinical psychology. The results indicated that the scale had three?factor construction of the “LGB?related knowledge and assessment,” “General clinical psychology knowledge,” and“Awareness and seeking outside help,” and the reliability and validity of this scale was indicated. Further, there were differences between neither the first?year and second?year students nor male and female students in terms of the three factors. However, the scores of students above 41 years of age or having a background experience of teaching at elementary or secondary schools were higher as compared to those of the students below 25 years of age or having no teaching experince. The younger generation seems to have more experience of seeing LGB people in the society or through media, and that affect their sense of affirmativeness. Therefore, we concluded that an LGB affirmative training program is required and that it is important to offer opportunities to acquire and practice LGB sensitive counseling skills in all training programs.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 26, p. 76-87, 発行日 2011-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:39:59.917790
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

葛西, 真記子, KASAI, Makiko, 2011, 同性愛・両性愛肯定的カウンセリング自己効力感尺度日本語版(LGB-CSIJ)作成の試み: 鳴門教育大学, 76–87 p.

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3