ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第26巻

大学と学校の連携による四国遍路歩き実践に関する研究 : 遍路を活かした人間形成プログラムの開発に向けて

https://doi.org/10.24727/00027772
https://doi.org/10.24727/00027772
199504ea-b66d-4eab-805e-26d3924c9ced
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK26020.pdf KK26020.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 大学と学校の連携による四国遍路歩き実践に関する研究 : 遍路を活かした人間形成プログラムの開発に向けて
言語 ja
タイトル
タイトル Experiences of the Shikoku Pilgrimage (Henro) in Students : a Practical Study in Regional Culture in University-Secondary School Partnership
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 四国遍路
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学と学校の連携
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 歩き遍路
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 人間形成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Shikoku Henro
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pilgrimage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 university-secondary school partnership
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 culture of sentiments
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027772
ID登録タイプ JaLC
著者 梶井, 一暁

× 梶井, 一暁

ja 梶井, 一暁

ja-Kana カジイ, カズアキ

Search repository
KAJII, Kazuaki

× KAJII, Kazuaki

en KAJII, Kazuaki

Search repository
所属
値 鳴門教育大学人間形成コース
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this study is to try a cooperative study and practice on the Shikoku Pilgrimage (Henro) on the basis of connection of Naruto University of Education with high schools and junior high schools in the Shikoku region and to examine meanings of experiences of the pilgrimage in students at the university and secondary schools. Programs on the pilgrimage were conducted four times in 2008-2009 and about sixty students tried the pilgrimage in a group and walked over thirty kilometers including hilly parts for a couple of days. It is pointed out the following matters through this study. First, experiences of the pilgrimage in a group may have effects on awareness of self?affirmation and empathy in students. After the pilgrimage, the practices, which each participant tried to express their feelings and impressions on their own experiences of pilgrimages by means of Kanji and Kana characters written with a brush and sumi ink, were attempted. Characters written by them were, for example, those of meaning ‘friend’, ‘encounter’, ‘face’, ‘heart’, ‘love’, ‘kindness’, ‘warmth’, ‘harmony’, ‘challenge’, development’, ‘advance’, ‘effort’, ‘dream’. The result of the practices may show that sentiments in participants were cultivated partly. Second, it is a matter for teacher education for university students. The pilgrimage as the practice provided a good opportunity for university students becoming teachers to lead secondary school students and broaden their understanding about students. It became a chance for university students to develop their teaching skills and abilities in the field. Third, I note a meaning of the practice from a point of view of career ducation for secondary school students. With contacts among participants consisting of students in several ducation stages, high school students had chances to get practical information on university life from active niversity students directly and junior high school students got information on high school life from high school students. Through the collaborative practice with the university and secondary schools, students had more incentives for the advanced learning.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 26, p. 20-34, 発行日 2011-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:40:10.012737
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

梶井, 一暁, KAJII, Kazuaki, 2011, 大学と学校の連携による四国遍路歩き実践に関する研究 : 遍路を活かした人間形成プログラムの開発に向けて: 鳴門教育大学, 20–34 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3