ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第26巻

教師と保護者との連携に関する学校臨床心理学的考察 : いわゆる「モンスターペアレント」との対応

https://doi.org/10.24727/00027775
https://doi.org/10.24727/00027775
1aa24c44-761c-441a-b4b5-88d10b0d26d3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK26160.pdf KK26160.pdf (433.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 教師と保護者との連携に関する学校臨床心理学的考察 : いわゆる「モンスターペアレント」との対応
言語 ja
タイトル
タイトル Consideration on Cooperation between Teachers and Parents from the Viewpoint of School Clinical Psychology : How to respond with so-called “monster-parent”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 モンスターペアレント
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学校臨床心理学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 連携
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 monster-parent
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school clinical psychology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 coordination
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027775
ID登録タイプ JaLC
著者 小坂, 浩嗣

× 小坂, 浩嗣

ja 小坂, 浩嗣

ja-Kana コサカ, ヒロツグ

Search repository
佐藤, 亨

× 佐藤, 亨

ja 佐藤, 亨

ja-Kana サトウ, トオル

Search repository
末内, 佳代

× 末内, 佳代

ja 末内, 佳代

ja-Kana スエウチ, カヨ

Search repository
山下, 一夫

× 山下, 一夫

ja 山下, 一夫

ja-Kana ヤマシタ, カズオ

Search repository
KOSAKA, Hirotsugu

× KOSAKA, Hirotsugu

en KOSAKA, Hirotsugu

Search repository
SATOH, Thoru

× SATOH, Thoru

en SATOH, Thoru

Search repository
SUEUCHI, Kayo

× SUEUCHI, Kayo

en SUEUCHI, Kayo

Search repository
YAMASHITA, Kazuo

× YAMASHITA, Kazuo

en YAMASHITA, Kazuo

Search repository
所属
値 鳴門教育大学学校臨床実践コース
所属
値 鳴門教育大学学校臨床実践コース
所属
値 鳴門教育大学学校臨床実践コース
所属
値 鳴門教育大学理事・副学長
所属(英)
言語 en
値 Practice of School Clinical Psychology Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Practice of School Clinical Psychology Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Practice of School Clinical Psychology Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Executive Diretor and Vice President Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper examined merits and demerits of naming parents who claim unreasonable things “monster?parents” ased on real cases. And, it described the movement of the educational world about “monster?parent” around 2007, based on newspaper articles and response?manuals made by school boards. Finally, it discussed how eachers should react the situation that it is difficult to have good relation with parents from the viewpoint of School Clinical Psychology.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 26, p. 160-170, 発行日 2011-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:40:14.945329
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

小坂, 浩嗣, 佐藤, 亨, 末内, 佳代, 山下, 一夫, KOSAKA, Hirotsugu, SATOH, Thoru, SUEUCHI, Kayo, YAMASHITA, Kazuo, 2011, 教師と保護者との連携に関する学校臨床心理学的考察 : いわゆる「モンスターペアレント」との対応: 鳴門教育大学, 160–170 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3