ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第28巻

特別支援教育における自立活動の今日的意義 : 歴史的変遷の分析をとおして

https://doi.org/10.24727/00027827
https://doi.org/10.24727/00027827
561a341f-cf6a-460e-9544-ae419ab85e60
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK28004.pdf KK28004.pdf (752.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 特別支援教育における自立活動の今日的意義 : 歴史的変遷の分析をとおして
言語 ja
タイトル
タイトル Contemporary Meaning of Activities to Promote Independent for Special Needs Education From Based on the History of Activities to Promote Independent
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自立活動の歴史
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別支援学校
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Special Needs Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 History of Activities to Promote Independent
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Schools for Special Needs Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027827
ID登録タイプ JaLC
著者 八幡, ゆかり

× 八幡, ゆかり

ja 八幡, ゆかり

ja-Kana ヤワタ, ユカリ

Search repository
YAWATA, Yukari

× YAWATA, Yukari

en YAWATA, Yukari

Search repository
所属
値 鳴門教育大学特別支援教育専攻
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Activities to promote independent are areas important for disabilities. But, it is one of the practice subjects of schools for special needs education. Then, the history of activities to promote independent was analyzed and it decided to clarify the factor from which the subject arose. And it decided to examine the contemporary meaning of activities to promote independent. The history of activities to promote independent was divided roughly into the name change to activities to promote independent “care and therapeutic training” foundation front and after foundation. As a result of analyzing disabilities, the educational purpose, and an independence view about those time, it turns out that this area was set up for the severely and multiply for disabilities. Moreover, although paying one’s attention not only to disabilities but to complete development was emphasized. But, since the practice which focused on the disability continued, it was thought that practical use of the individualized education program of activities to promote independent had been a subject. And “the special curriculum” was able to practice activities to promote independent in special classes after “care and therapeutic training” foundation. But, since these things were not established, activities to promote independent did not practice in special classes etc. From now on, it will be necessary to practice activities to promote independent with careful attention to the independence view and disabilities view which were raised through history.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 28, p. 39-48, 発行日 2013-03-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:39:20.106460
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

八幡, ゆかり, YAWATA, Yukari, 2013, 特別支援教育における自立活動の今日的意義 : 歴史的変遷の分析をとおして: 鳴門教育大学, 39–48 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3