ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第28巻

読み困難児の誤読分析 : 文章音読課題における誤読基準表の作成

https://doi.org/10.24727/00027828
https://doi.org/10.24727/00027828
7ef1b087-3d06-43ed-98f8-a698fba9ad83
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK28003.pdf KK28003.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 読み困難児の誤読分析 : 文章音読課題における誤読基準表の作成
言語 ja
タイトル
タイトル Miscue Analysis of Reading Difficulties : Making Norms of Miscue Analysis on the Oral Prose Reading Task
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 読み困難
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文章音読課題
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 誤読分析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027828
ID登録タイプ JaLC
著者 島田, 恭仁

× 島田, 恭仁

ja 島田, 恭仁

ja-Kana シマダ, ヤスヒト

Search repository
SHIMADA, Yasuhito

× SHIMADA, Yasuhito

en SHIMADA, Yasuhito

Search repository
所属
値 鳴門教育大学特別支援教育専攻
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 These studies were presented to examine norms of miscue analysis on the oral prose reading tasks which were developed experimentally by Shimada(2012). The purpose of study 1 was to make norms of miscue analysis. Participants were 17 elementary first graders with normal reading achievement and 2 children with severe reading difficulties(child A was second grader and child B was first grader). Normal control group and child A participated in former study (Shimada, 2012). So the miscue records of these children in former study were used to miscue analysis in present study. Child B was participated and assessed by oral prose reading tasks for the first time in present study. 75 samples of oral reading errors were corrected through these children. According to the results of miscue analysis on all children, I made 4 categories(including 9 subcategories) of oral reading error types. Still more, according to the results of miscue analysis on normal control group, I made the norms(average, average +1.5SD, average +2.0SD)of reading error occurrence in each category and ascertained the ratio of reading error occurrence in each subcategory. The purpose of study 2 was to assess a child(child C), who had severe reading difficulties but was not diagnosed as any other disorders, by the norms of reading speed and miscue analysis actually. The results of assessment showed that three properties were the fundamental factors of child with severe reading difficulties. ①Reading speed was very slowly. ②Reading error occurrence in misread category(including subcategories : lack of semantic accuracy, lack of phonological awareness, lack of fluency)was so many. ③Especially the ratio of reading error occurrence by lack of fluency was most high. It is concluded that teachers will be able to notice the signs and symptoms of Developmental Dyslexia so quickly using both of psychological tests for screening and oral prose reading tasks.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 28, p. 24-38, 発行日 2013-03-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:39:21.476232
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

島田, 恭仁, SHIMADA, Yasuhito, n.d., 読み困難児の誤読分析 : 文章音読課題における誤読基準表の作成: 鳴門教育大学, 24–38 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3