ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第29巻

WISC-ⅣとDN-CAS を中心にしたテストバッテリー : 書字に弱さのある児童のアセスメント

https://doi.org/10.24727/00027864
https://doi.org/10.24727/00027864
10de5f95-eded-46df-b1b9-ddda17f0f35f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK29004.pdf KK29004.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル WISC-ⅣとDN-CAS を中心にしたテストバッテリー : 書字に弱さのある児童のアセスメント
言語 ja
タイトル
タイトル Assessment through WISC-Ⅳ and DN-CAS : A Case Study on a Child with Learning Difficulties of Writing Kanji
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 WISC-Ⅳ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 DN-CAS
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 書字困難
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027864
ID登録タイプ JaLC
著者 島田, 恭仁

× 島田, 恭仁

ja 島田, 恭仁

ja-Kana シマダ, ヤスヒト

Search repository
SHIMADA, Yasuhito

× SHIMADA, Yasuhito

en SHIMADA, Yasuhito

Search repository
所属
値 鳴門教育大学特別支援教育専攻
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of study 1 was to examine useful assessment method for identifying learning difficulties and to make suitable assessment sheet to record all results of identification. Recently, WISC−Ⅳ and DN−CAS were standardized as Japanese version, thus these psychological tests were used in this assessment method mainly. The identification items were distributed to 6 domains. ① Intellectual development, ② Cognitive discrepancies, ③ Achievement of academic skills, ④ Discriminating from other disabilities, ⑤ Multi disabilities, ⑥ Medical diagnoses. Domains ①②③ included 10 identification items in all. These items were identified by the test battery constructed with 4 psychological tests(WISC−Ⅳ・DN−CAS・PVT−R・STRAW). Domains ④⑤⑥ included 4 identification items in all. These items were identified according to almost the same manner used in previous study(Shimada, 2006). Finally assessment sheet had been completed in order to record these identified results. The purpose of study 2 was to assess a child with learning difficulties of writing kanji and to support learning by the strategy training of cognitive planning and perceptual reasoning. The child was 5th grader in elementary school but couldn’t write many kanji letters which were 1st or 2nd grade level. The results of assessment showed that the child had various learning difficulties and the strategy training of cognitive planning and perceptual reasoning was effective to improve kanji writing skills of the child. The results of support through 10 training sessions showed that the pretest scores of writing kanji were about 50% correct, but posttest scores increased to about 70% correct after intervention. These results suggest that ssessment method and training method used in this study are useful and effective for children with learning difficulties of writing kanji.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 29, p. 32-44, 発行日 2014-03-14
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:38:59.057500
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

島田, 恭仁, SHIMADA, Yasuhito, 2014, WISC-ⅣとDN-CAS を中心にしたテストバッテリー : 書字に弱さのある児童のアセスメント: 鳴門教育大学, 32–44 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3