WEKO3
-
RootNode
アイテム
大学生の添い寝に対するイメージと思い出について : テキストマイニング法を用いて
https://doi.org/10.24727/00027899
https://doi.org/10.24727/0002789938f05236-ad53-407f-8948-a16254625ee8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 大学生の添い寝に対するイメージと思い出について : テキストマイニング法を用いて | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Research on a College student’s image and recollections to co−sleeping : By using text mining method | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 添い寝 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 添い寝のイメージ | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 添い寝の思い出 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | テキストマイニング法 | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027899 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
浜崎, 隆司
× 浜崎, 隆司
× 吉田, 美奈
× HAMAZAKI, Takashi
× YOSHIDA, Mina
|
|||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学幼年発達支援コース | |||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科 | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Course of Early Childhood Education, Care and Welfare, Naruto University of Education | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Doctoral program student of the Joint Graduate School in Science of School Education, Hyogo University of Teacher Education | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | It aimed at conducting detailed analysis for the text by free description about the image and recollections to co−sleeping using text−mining method in this research. Question paper investigation was conducted for a total of 424 college students, and graduate students. When the portion of the free description about the image of co−sleeping and the recollections of co−sleeping was analyzed by text−mining method, five image groups have been surveyed greatly. Physical comfort and mental comfort were suggested from the image group of co−sleeping. From the recollections group of co−sleeping, it was suggested that co−sleeping is one of the communications of the parent and child at the time of sleeping. In the position of co−sleeping, a negative word was hardly looked at by the image of co−sleeping also at recollections about those who were doing co−sleeping “next to the mother”, either. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 30, p. 24-32, 発行日 2015-03-13 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||
値 | Education Sciences | |||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
浜崎, 隆司, 吉田, 美奈, HAMAZAKI, Takashi, YOSHIDA, Mina, 2015, 大学生の添い寝に対するイメージと思い出について : テキストマイニング法を用いて: 鳴門教育大学, 24–32 p.
Loading...