ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 生活・健康編
  5. 本文あり
  6. 第30巻

大学院における課題解決型学習としての技術科教育実践 : ジュール熱を利用したパン焼きによるエネルギー変換学習での事例

https://doi.org/10.24727/00027924
https://doi.org/10.24727/00027924
d6289488-e78b-4b25-8dc0-6a7d3975f165
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK30033.pdf KK30033.pdf (968.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 大学院における課題解決型学習としての技術科教育実践 : ジュール熱を利用したパン焼きによるエネルギー変換学習での事例
言語 ja
タイトル
タイトル Education practice as a task−oriented study for graduate students in industrial arts : A case study on learning energy conversion from Joule heated bread baking in junior high school
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育実践
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 課題解決型学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 技術科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ジュール熱
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027924
ID登録タイプ JaLC
著者 宮本, 賢治

× 宮本, 賢治

ja 宮本, 賢治

ja-Kana ミヤモト, ケンジ

Search repository
米延, 仁志

× 米延, 仁志

ja 米延, 仁志

ja-Kana ヨネノブ, ヒトシ

Search repository
谷, 陽子

× 谷, 陽子

ja 谷, 陽子

ja-Kana タニ, ヨウコ

Search repository
MIYAMOTO, Kenji

× MIYAMOTO, Kenji

en MIYAMOTO, Kenji

Search repository
YONENOBU, Hitoshi

× YONENOBU, Hitoshi

en YONENOBU, Hitoshi

Search repository
TANI, Yoko

× TANI, Yoko

en TANI, Yoko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学生活・健康系コース(技術・工業・情報)
所属
値 鳴門教育大学生活・健康系コース(技術・工業・情報)
所属
値 鳴門教育大学附属中学校
所属(英)
言語 en
値 Health and Living Sciences Educatuon. Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Health and Living Sciences Educatuon. Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Junior High School of Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We describe a teaching−practice experience of graduate students for industrial arts education classes given at a junior high school. Naruto University of Education(NUE)has provided a task−oriented study course in which students are responsible for identifying and pursuing educational topics in elementary or secondary schools. In 2013, eight graduate students took part in the program. They have diversified backgrounds other than pedagogy, and are studying for acquiring teacher’s certificates. Prior to teaching a real class, weekly meetings were held for three months to generate and develop a feasible instructional content with teaching materials. The content was determined to be a topic in energy conversion learning from baking bread using Joule’s heat. A teaching plan was drawn up to standardize the educational context for student teachers with different backgrounds. Also, a safety guidance was formulated, taking into account the use of high−electric current. Then, laboratory experiments were repeated to optimize the amount of time required for the hands−on practice in a class. The lectures were successfully given to four classes in the Junior High School of NUE, receiving generally favorable feedbacks from the school students.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 30, p. 494-502, 発行日 2015-03-13
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 生活・健康編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Health and Living Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:32:03.966152
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

宮本, 賢治, 米延, 仁志, 谷, 陽子, MIYAMOTO, Kenji, YONENOBU, Hitoshi, TANI, Yoko, 2015, 大学院における課題解決型学習としての技術科教育実践 : ジュール熱を利用したパン焼きによるエネルギー変換学習での事例: 鳴門教育大学, 494–502 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3