ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第32巻

授業の熟達化における「視点」の役割

https://doi.org/10.24727/00027959
https://doi.org/10.24727/00027959
a7a11ba1-63cf-48de-b3ff-b35b5894f706
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK32010.pdf KK32010.pdf (767.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 授業の熟達化における「視点」の役割
言語 ja
タイトル
タイトル A Role of the "Viewpoint" on Expertise of Teaching
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 熟達化
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 視点
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員志望学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 模擬授業
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027959
ID登録タイプ JaLC
著者 川上, 綾子

× 川上, 綾子

ja 川上, 綾子

ja-Kana カワカミ, アヤコ

Search repository
木下, 光二

× 木下, 光二

ja 木下, 光二

ja-Kana キノシタ, ミツジ

Search repository
森, 康彦

× 森, 康彦

ja 森, 康彦

ja-Kana モリ, ヤスヒコ

Search repository
益子, 典文

× 益子, 典文

ja 益子, 典文

ja-Kana マシコ, ノリフミ

Search repository
KAWAKAMI, Ayako

× KAWAKAMI, Ayako

en KAWAKAMI, Ayako

Search repository
KINOSHITA, Mitsuji

× KINOSHITA, Mitsuji

en KINOSHITA, Mitsuji

Search repository
MORI, Yasuhiko

× MORI, Yasuhiko

en MORI, Yasuhiko

Search repository
MASHIKO, Norifumi

× MASHIKO, Norifumi

en MASHIKO, Norifumi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 岐阜大学総合情報メディアセンター
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Gifu University, Information and Multimedia Center
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Based on the fact that the viewpoint bring to us not only the exterospecific information but also propriospecific information, it is suggested that understanding of the other person's mind can be facilitated through the experience of his/her "view" by dispatching yourself to inside of that person. Therefore, we hypothesized that full understanding of the learner's mind (feeling, perception and thinking process etc.) through the internal generation of his/her view by dispatching oneself to inside of that learner could be found on expertise of teaching. The results of exploratory study showed that students had difficulties in understanding of the children's thinking process and could not appropriately generate the children's view within themselves. In accordance with these findings, the expertise process of teaching and the educational methods in teacher training course were discussed.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 32, p. 176-187, 発行日 2017-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:38:03.832984
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

川上, 綾子, 木下, 光二, 森, 康彦, 益子, 典文, KAWAKAMI, Ayako, KINOSHITA, Mitsuji, MORI, Yasuhiko, MASHIKO, Norifumi, 2017, 授業の熟達化における「視点」の役割: 鳴門教育大学, 176–187 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3