ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第33巻

視写と音読による作文学習の効果 : 大学院生を対象とした事例研究を通して

https://doi.org/10.24727/00027985
https://doi.org/10.24727/00027985
f774287e-22d8-40fa-a208-72c32dc4521f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK33020.pdf KK33020.pdf (715.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 視写と音読による作文学習の効果 : 大学院生を対象とした事例研究を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Transfiguration of Writing Ability by Copying and Reading the Famous Author’s Anthology : Case study of a graduate student
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 視写
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 音読
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文章力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Copying
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Writing Ability
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027985
ID登録タイプ JaLC
著者 江川, 克弘

× 江川, 克弘

ja 江川, 克弘

ja-Kana エガワ, カツヒロ

Search repository
丹羽, 敦子

× 丹羽, 敦子

ja 丹羽, 敦子

ja-Kana ニワ, アツコ

Search repository
森, 康彦

× 森, 康彦

ja 森, 康彦

ja-Kana モリ, ヤスヒコ

Search repository
若井, ゆかり

× 若井, ゆかり

ja 若井, ゆかり

ja-Kana ワカイ, ユカリ

Search repository
EGAWA, Katsuhiro

× EGAWA, Katsuhiro

en EGAWA, Katsuhiro

Search repository
NIWA, Atsuko

× NIWA, Atsuko

en NIWA, Atsuko

Search repository
MORI, Yasuhiko

× MORI, Yasuhiko

en MORI, Yasuhiko

Search repository
WAKAI, Yukari

× WAKAI, Yukari

en WAKAI, Yukari

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education Special Teacher Training
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Multiple studies have showed that a learning method using copying is one of the effective learning methods to improve learner’s writing ability. But they were not long−term research or empirical studies. In this study, a graduate student had copied and read the famous author’s anthology for ten months. Then, I examined whether his writing ability was improved or not. As a result, I found that his writing ability was improved. And, from the results of the interview, I found that he had learned a variety of things in the process of copying and reading the famous author’s anthology. The results of this study show that it is effective to introduce the learning method, that is copying and reading the famous author’s anthology, to education.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 33, p. 227-237, 発行日 2018-02-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:37:28.667317
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3