ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第33巻

地域の特性を活かした中学校美術科の教育内容 : 美術教育のラーニング・リソースとしての徳島文化財探究

https://doi.org/10.24727/00027990
https://doi.org/10.24727/00027990
999208e6-31ae-4024-878d-ed6c88b551c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK33015.pdf KK33015.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 地域の特性を活かした中学校美術科の教育内容 : 美術教育のラーニング・リソースとしての徳島文化財探究
言語 ja
タイトル
タイトル A study on the educational contents of art subject in junior high school to reflect the characteristics of the regional environment surrounding schools and the local community : From the survey on Tokushima Cultural Property as a Learning Resource for Art Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 美術教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中学校美術科
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 地域文化材
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 徳島
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ラーニング・リソース
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教科内容学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Art Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 A subject called ‘Bijyutsu’ of junior high school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cultural assets in local area
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tokushima
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning resource
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Study on the contents of the subject
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027990
ID登録タイプ JaLC
著者 山木, 朝彦

× 山木, 朝彦

ja 山木, 朝彦

ja-Kana ヤマキ, アサヒコ

Search repository
小川, 勝

× 小川, 勝

ja 小川, 勝

ja-Kana オガワ, マサル

Search repository
鈴木, 久人

× 鈴木, 久人

ja 鈴木, 久人

ja-Kana スズキ, ヒサト

Search repository
内藤, 隆

× 内藤, 隆

ja 内藤, 隆

ja-Kana ナイトウ, タカシ

Search repository
山田, 芳明

× 山田, 芳明

ja 山田, 芳明

ja-Kana ヤマダ, ヨシアキ

Search repository
栗原, 慶

× 栗原, 慶

ja 栗原, 慶

ja-Kana クリハラ, ケイ

Search repository
YAMAKI, Asahiko

× YAMAKI, Asahiko

en YAMAKI, Asahiko

Search repository
OGAWA, Masaru

× OGAWA, Masaru

en OGAWA, Masaru

Search repository
SUZUKI, Hisato

× SUZUKI, Hisato

en SUZUKI, Hisato

Search repository
NAITO, Takashi

× NAITO, Takashi

en NAITO, Takashi

Search repository
YAMADA, Yoshiaki

× YAMADA, Yoshiaki

en YAMADA, Yoshiaki

Search repository
KURIHARA, Kei

× KURIHARA, Kei

en KURIHARA, Kei

Search repository
所属
値 鳴門教育大学大学院芸術系美術コース
所属
値 鳴門教育大学大学院芸術系美術コース
所属
値 鳴門教育大学大学院芸術系美術コース
所属
値 鳴門教育大学大学院芸術系美術コース
所属
値 鳴門教育大学大学院芸術系美術コース
所属
値 鳴門教育大学大学院芸術系美術コース
所属(英)
言語 en
値 Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In Japan's education that has a centralized character, how to reflect the environment surrounding schools into the educational contents is one of the important themes. Regarding the contents of art subject, it is often taken up as masterpieces of Western art and Japanese national treasures in the domain of appreciation. As the subject of learning, Masterpieces of Western art and the national treasure of Japan occupy the center position. Although we have no objection of learning on such learning subjects to guarantee the quality of education, we will emphasize the value of cultural properties more familiar to our students on this paper. Because we recognize that Japanese education is at a turning point shifting to so−called "active learning" inducing learners' subjective studies. Based on these recognitions, we'll examine the reason why learning about the familiar cultural properties promoting the subjective learning. In order to avoid showing only abstract debate and to suggest proposal for teaching materialization, Tokushima cultural heritage will be taken up as learning resources and we'll discuss the methods and procedures how to incorporate them into the content of art classes in junior high school.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 33, p. 152-168, 発行日 2018-02-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:37:36.991525
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

山木, 朝彦, 小川, 勝, 鈴木, 久人, 内藤, 隆, 山田, 芳明, 栗原, 慶, YAMAKI, Asahiko, OGAWA, Masaru, SUZUKI, Hisato, NAITO, Takashi, YAMADA, Yoshiaki, KURIHARA, Kei, n.d., 地域の特性を活かした中学校美術科の教育内容 : 美術教育のラーニング・リソースとしての徳島文化財探究: 鳴門教育大学, 152–168 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3