Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2018-09-03 |
タイトル |
|
|
タイトル |
地域の特性を活かした中学校美術科の教育内容 : 美術教育のラーニング・リソースとしての徳島文化財探究 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A study on the educational contents of art subject in junior high school to reflect the characteristics of the regional environment surrounding schools and the local community : From the survey on Tokushima Cultural Property as a Learning Resource for Art Education |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
美術教育 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中学校美術科 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
地域文化材 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
徳島 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ラーニング・リソース |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教科内容学 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Art Education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
A subject called ‘Bijyutsu’ of junior high school |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Cultural assets in local area |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Tokushima |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Learning resource |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Study on the contents of the subject |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24727/00027990 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
山木, 朝彦
小川, 勝
鈴木, 久人
内藤, 隆
山田, 芳明
栗原, 慶
YAMAKI, Asahiko
OGAWA, Masaru
SUZUKI, Hisato
NAITO, Takashi
YAMADA, Yoshiaki
KURIHARA, Kei
|
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院芸術系美術コース |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院芸術系美術コース |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院芸術系美術コース |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院芸術系美術コース |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院芸術系美術コース |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院芸術系美術コース |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Arts Education(Fine Arts), Naruto University of Education |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In Japan's education that has a centralized character, how to reflect the environment surrounding schools into the educational contents is one of the important themes. Regarding the contents of art subject, it is often taken up as masterpieces of Western art and Japanese national treasures in the domain of appreciation. As the subject of learning, Masterpieces of Western art and the national treasure of Japan occupy the center position. Although we have no objection of learning on such learning subjects to guarantee the quality of education, we will emphasize the value of cultural properties more familiar to our students on this paper. Because we recognize that Japanese education is at a turning point shifting to so−called "active learning" inducing learners' subjective studies. Based on these recognitions, we'll examine the reason why learning about the familiar cultural properties promoting the subjective learning. In order to avoid showing only abstract debate and to suggest proposal for teaching materialization, Tokushima cultural heritage will be taken up as learning resources and we'll discuss the methods and procedures how to incorporate them into the content of art classes in junior high school. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education
巻 33,
p. 152-168,
発行日 2018-02-15
|
出版者 |
|
|
出版者 |
鳴門教育大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(別表記) |
|
|
出版者 |
Naruto University of Education |
|
言語 |
en |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
EISSN |
|
収録物識別子 |
1880-7194 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12124651 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
出版物サブタイトル |
|
|
値 |
教育科学編 |
出版物サブタイトル(別表記) |
|
|
値 |
Education Sciences |
本文の有無 |
|
|
値 |
本文あり |