WEKO3
-
RootNode
アイテム
外国語活動の授業で手品(マジック)を導入する試み : コミュニケーションの手段としての手品(マジック)のあり方
https://doi.org/10.24727/00027993
https://doi.org/10.24727/000279933fe34a8d-2483-4d08-a958-57397d22a766
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 外国語活動の授業で手品(マジック)を導入する試み : コミュニケーションの手段としての手品(マジック)のあり方 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Case Study of Introducing Magic Tricks into Foreign Language Activities as a Means of Communication | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 手品 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 外国語活動 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 児童による自己評価 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Magic tricks | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Children’s Self−Evaluation | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Foreign Language Activities | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027993 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
石濵, 博之
× 石濵, 博之
× 藪下, 克彦
× ISHIHAMA, Hiroyuki
× YABUSHITA, Katsuhiko
|
|||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学言語系コース | |||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学言語系コース | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Language Education, Naruto University of Education | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Language Education, Naruto University of Education | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to introduce magic tricks into Foreign Language Activities. Magic tricks are valuable for teaching English to children, because they like to watch them. Magic tricks as a means of communication are also a useful tool for helping children promote their language development. There are two objects to this research. The first object is to introduce magic tricks into Foreign Language Activities and to classify them according to the topics of the lessons. The second object is to clarify the effects of magic tricks from the viewpoint of children’s self−evaluation. The results of the research are as follows. Firstly, the children showed a favorable attitude to magic tricks and enjoyed them in Foreign Language Activates. Secondly, the children were interested in English through the magic tricks. Thirdly, the magic tricks used in English can help promote children’s positive attitude toward English. When carrying out Foreign Language Activities, we may introduce magic tricks into lessons as a means of communication. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 33, p. 119-131, 発行日 2018-02-15 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||
値 | Education Sciences | |||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
石濵, 博之, 藪下, 克彦, ISHIHAMA, Hiroyuki, YABUSHITA, Katsuhiko, 2018, 外国語活動の授業で手品(マジック)を導入する試み : コミュニケーションの手段としての手品(マジック)のあり方: 鳴門教育大学, 119–131 p.
Loading...