ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第33巻

外国語活動の授業で手品(マジック)を導入する試み : コミュニケーションの手段としての手品(マジック)のあり方

https://doi.org/10.24727/00027993
https://doi.org/10.24727/00027993
3fe34a8d-2483-4d08-a958-57397d22a766
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK33012.pdf KK33012.pdf (904.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 外国語活動の授業で手品(マジック)を導入する試み : コミュニケーションの手段としての手品(マジック)のあり方
言語 ja
タイトル
タイトル A Case Study of Introducing Magic Tricks into Foreign Language Activities as a Means of Communication
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 手品
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 外国語活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 児童による自己評価
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Magic tricks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Children’s Self−Evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Foreign Language Activities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027993
ID登録タイプ JaLC
著者 石濵, 博之

× 石濵, 博之

ja 石濵, 博之

ja-Kana イシハマ, ヒロユキ

Search repository
藪下, 克彦

× 藪下, 克彦

ja 藪下, 克彦

ja-Kana ヤブシタ, カツヒコ

Search repository
ISHIHAMA, Hiroyuki

× ISHIHAMA, Hiroyuki

en ISHIHAMA, Hiroyuki

Search repository
YABUSHITA, Katsuhiko

× YABUSHITA, Katsuhiko

en YABUSHITA, Katsuhiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学言語系コース
所属
値 鳴門教育大学言語系コース
所属(英)
言語 en
値 Language Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Language Education, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to introduce magic tricks into Foreign Language Activities. Magic tricks are valuable for teaching English to children, because they like to watch them. Magic tricks as a means of communication are also a useful tool for helping children promote their language development. There are two objects to this research. The first object is to introduce magic tricks into Foreign Language Activities and to classify them according to the topics of the lessons. The second object is to clarify the effects of magic tricks from the viewpoint of children’s self−evaluation. The results of the research are as follows. Firstly, the children showed a favorable attitude to magic tricks and enjoyed them in Foreign Language Activates. Secondly, the children were interested in English through the magic tricks. Thirdly, the magic tricks used in English can help promote children’s positive attitude toward English. When carrying out Foreign Language Activities, we may introduce magic tricks into lessons as a means of communication.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 33, p. 119-131, 発行日 2018-02-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:37:40.778614
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

石濵, 博之, 藪下, 克彦, ISHIHAMA, Hiroyuki, YABUSHITA, Katsuhiko, 2018, 外国語活動の授業で手品(マジック)を導入する試み : コミュニケーションの手段としての手品(マジック)のあり方: 鳴門教育大学, 119–131 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3