ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第12巻

An Analysis of 6th Grade Science Topic on Levers Tested to Teacher Training College (TTC) Students in Papua New Guinea

https://doi.org/10.24727/00028060
https://doi.org/10.24727/00028060
e924a20b-adb2-4b55-9a98-0cd44277e173
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko12011.pdf ko12011.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-13
タイトル
タイトル An Analysis of 6th Grade Science Topic on Levers Tested to Teacher Training College (TTC) Students in Papua New Guinea
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Papua New Guinea
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pre-service student teachers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lever concepts
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Misconceptions
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028060
ID登録タイプ JaLC
著者 WAMINGI, Hellen

× WAMINGI, Hellen

en WAMINGI, Hellen

Search repository
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Lever concept like other primary science courses places a challenge for many preservice student teachers and even the lecturers teaching the course at the teacher training college in Papua New Guinea though it is the fundamental of future science learning. Many recent findings have revealed that both the lecturers and student teachers in Papua New Guinea teacher training colleges have difficulty understanding lever concept. This study is based on a grade 6 content comparison test that was administered to student teachers of one of the teacher training college in Papua New Guinea (PNG). The purpose of this study is to comprehend the effectiveness of the science curriculum at the teacher training colleges in PNG. A test consisted of four lever concept questions were administered to a total of 41 year 3 student teachers from two separate classes. The study engaged both qualitative and quantitative method of data analysis collection. The findings exposed student teachers' limited understanding of lever concept and common misconceptions. Hence, the study proposes more effective ways to improve the standards of science education at the teacher training colleges in PNG.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 12, p. 79-89, 発行日 2019-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:30:18.429774
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

WAMINGI, Hellen, n.d., An Analysis of 6th Grade Science Topic on Levers Tested to Teacher Training College (TTC) Students in Papua New Guinea: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 79–89 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3