WEKO3
-
RootNode
アイテム
心理支援面接の学習における困難を乗り越えるための覚書
https://doi.org/10.24727/00028099
https://doi.org/10.24727/000280998a0631e5-56f6-407c-800a-e7784f9c1d6d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-22 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 心理支援面接の学習における困難を乗り越えるための覚書 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Tips for overcoming difficulties in learning psychological support interview | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 心理支援 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 専門家教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | カウンセリングの条件 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 呪術的思考 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | psychological support interview | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | professional education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | requirements for counseling | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | magical thinking | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00028099 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
今田, 雄三
× 今田, 雄三
× IMADA, Yuzo
|
|||||||||||
所属 | ||||||||||||
値 | 鳴門教育大学臨床心理士養成コース | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This paper suggested the possibility that illogical information from other people, by which psychological support interview learners have been frequently influenced or misled, might be a kind of magical thinking. To provide methods for overcoming difficulties in learning professional psychological support interview, the author made explanations about conditions in counseling established by Rogers in understandable terms, promoted experiential learning and practical application. The author added some supplementary tips for assessment measures of interview, which had not been included in the approach by Rogers. This paper is planned for utilizing as a text of graduate-level course for the future. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 34, p. 10-22, 発行日 2019-03-11 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||
値 | Education Sciences | |||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||
値 | 本文あり |