ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第34巻

心理支援面接の学習における困難を乗り越えるための覚書

https://doi.org/10.24727/00028099
https://doi.org/10.24727/00028099
8a0631e5-56f6-407c-800a-e7784f9c1d6d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK34002.pdf KK34002.pdf (949.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-22
タイトル
タイトル 心理支援面接の学習における困難を乗り越えるための覚書
言語 ja
タイトル
タイトル Tips for overcoming difficulties in learning psychological support interview
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 心理支援
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 専門家教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カウンセリングの条件
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 呪術的思考
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychological support interview
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 professional education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 requirements for counseling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 magical thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028099
ID登録タイプ JaLC
著者 今田, 雄三

× 今田, 雄三

ja 今田, 雄三

ja-Kana イマダ, ユウゾウ

Search repository
IMADA, Yuzo

× IMADA, Yuzo

en IMADA, Yuzo

Search repository
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper suggested the possibility that illogical information from other people, by which psychological support interview learners have been frequently influenced or misled, might be a kind of magical thinking. To provide methods for overcoming difficulties in learning professional psychological support interview, the author made explanations about conditions in counseling established by Rogers in understandable terms, promoted experiential learning and practical application. The author added some supplementary tips for assessment measures of interview, which had not been included in the approach by Rogers. This paper is planned for utilizing as a text of graduate-level course for the future.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 34, p. 10-22, 発行日 2019-03-11
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:28:11.915520
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

今田, 雄三, IMADA, Yuzo, n.d., 心理支援面接の学習における困難を乗り越えるための覚書: 鳴門教育大学.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3