ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 自然科学編
  5. 本文あり
  6. 第34巻

モザンビーク共和国の小学校理科の学習内容の特徴

https://doi.org/10.24727/00028119
https://doi.org/10.24727/00028119
1d2511cf-e445-44b9-a857-1591e4bab6d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK34022.pdf KK34022.pdf (762.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-22
タイトル
タイトル モザンビーク共和国の小学校理科の学習内容の特徴
言語 ja
タイトル
タイトル Characteristics of Learning Contents at Primary Science Education in Mozambique
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 モザンビーク共和国
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Republic of Mozambique
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Primary School
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Science Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028119
ID登録タイプ JaLC
著者 寺島, 幸生

× 寺島, 幸生

ja 寺島, 幸生

ja-Kana テラシマ, ユキオ

Search repository
香西, 武

× 香西, 武

ja 香西, 武

ja-Kana コウザイ, タケシ

Search repository
TERASHIMA, Yukio

× TERASHIMA, Yukio

en TERASHIMA, Yukio

Search repository
KOZAI, Takeshi

× KOZAI, Takeshi

en KOZAI, Takeshi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学自然系コース(理科)
所属
値 鳴門教育大学自然系コース(理科)
所属(英)
言語 en
値 Departments of Natural Science Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Departments of Natural Science Education, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We analyzed the scientific leaning contents at primary education in Mozambique, comparing to Japanese primary science education. We categorized the learning units about science in the curriculum guideline for Mozambique's primary education in 2017 into seven content domains, "scientific methodology", "physics (energy)", "chemistry (substance/particle)", "biology (life)", "earth science (earth)", "technology and industry" and "healthy and safety life" according to their learning topics. We also tabulated the number of class hours allocated to each unit. As a result, the class hours for teaching "healthy and safety life" with "technology and industry" are found to account for about two third of all class hours, while learning topics about "physics (energy)", "chemistry (substance/particle)" and "earth science (earth)" of Mozambique are quite less than those of Japan. The present primary science curriculum of Mozambique is found to be biased qualitatively and quantitatively towards teaching knowledge necessary for daily life rather than learning correct scientific concepts.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 34, p. 323-328, 発行日 2019-03-11
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 自然科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Natural Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:27:49.230790
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

寺島, 幸生, 香西, 武, TERASHIMA, Yukio, KOZAI, Takeshi, 2019, モザンビーク共和国の小学校理科の学習内容の特徴: 鳴門教育大学, 323–328 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3