ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学情報教育ジャーナル
  4. 本文あり
  5. 第19巻

Survey of ICT use for students with developmental disabilities by type of disability and class

https://doi.org/10.24727/00029414
https://doi.org/10.24727/00029414
18031677-da38-48e5-8a1a-8c350b7e30d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
j19011.pdf j19011.pdf (675.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-05-30
タイトル
タイトル Survey of ICT use for students with developmental disabilities by type of disability and class
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information and communication technology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 assistive technology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 developmental disabilities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusive education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00029414
ID登録タイプ JaLC
著者 Oi, Yuhei

× Oi, Yuhei

en Oi, Yuhei

Search repository
Bando, Tetsuya

× Bando, Tetsuya

en Bando, Tetsuya

Search repository
Shaura, Ryuta

× Shaura, Ryuta

en Shaura, Ryuta

Search repository
所属(英)
言語 en
値 Faculty of Education, Tokoha University, Shizuoka, Japan
所属(英)
言語 en
値 Graduate School of Education, Naruto University of Education, Naruto, Japan
所属(英)
言語 en
値 Faculty of Education, Tokoha University, Shizuoka, Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study was conducted to investigate whether information and communication technology (ICT) devices are used differently for students with developmental disabilities in elementary schools, depending on the type of disability (learning disabilities, attention deficit hyperactivity disorder, and autism spectrum disorder) and class (regular classes, resource rooms, and classes for special needs education). A questionnaire survey was administered to elementary school teachers to identify the extent of use of different ICT devices for students with developmental disabilities in their schools by type of disability and class. Results did not show differences in the extent of ICT device use by type of disability, although relative ICT scarcity in resource rooms was found. For supporting students with developmental disabilities, a need exists for more effective use of ICT devices depending on different types of developmental disability and class.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学情報教育ジャーナル
en : Journal of information education, Naruto University of Education

巻 19, p. 71-78, 発行日 2022-03
出版者
出版者 鳴門教育大学情報基盤センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1882-3661
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12563855
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究論文
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:28:45.519576
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3