ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第5巻

Investigation of Experiential Learning in Higher Education in Japan : Focusing on the Career Design of Pre-Service Teachers

https://doi.org/10.24727/00024744
https://doi.org/10.24727/00024744
1e216be7-6665-4349-ad5a-d9a64c6822a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko05011.pdf ko05011.pdf (479.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Investigation of Experiential Learning in Higher Education in Japan : Focusing on the Career Design of Pre-Service Teachers
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Experiential learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Career design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pre-service teacher
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024744
ID登録タイプ JaLC
著者 枝広, 和憲

× 枝広, 和憲

ja 枝広, 和憲

ja-Kana エダヒロ, カズノリ

Search repository
小原, 豊

× 小原, 豊

ja 小原, 豊

ja-Kana オハラ, ユタカ

Search repository
EDAHIRO, Kazunori

× EDAHIRO, Kazunori

en EDAHIRO, Kazunori

Search repository
OHARA, Yutaka

× OHARA, Yutaka

en OHARA, Yutaka

Search repository
所属
値 Support Center for Teacher Training Course in Primary Education, Ritsumeikan University
所属
値 Society for Child Study, College of Social Sciences, Ritsumeikan University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿の目的は,学校の内外で子ども達と触れ合うボランティア活動を評価する上での5つの事例報告を通して,キャリアデザインの観点から将来教職に就くことを志望する学生の体験的学習のあり方を探究することである.結果として,体験的学習には,学生が子ども達についての安易なイメージを払拭し,自らの将来を実現する意志を強固にする効果があることを指摘した.
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper aims to investigate“ experiential learning” from the perspective of the career design of students by examining five short case reports in order to assess those volunteers who have come into contact with children both within and outside the school environment. The findings of this study reveal that students are capable of overcoming the easy image of youth, and promote the volition that actualizes their perspective with experiential learning.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 5, p. 67-71, 発行日 2010-09-30
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Research Article
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:53:31.855872
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

枝広, 和憲, 小原, 豊, EDAHIRO, Kazunori, OHARA, Yutaka, 2010, Investigation of Experiential Learning in Higher Education in Japan : Focusing on the Career Design of Pre-Service Teachers: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 67–71 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3