ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第1巻

エチオピア国オロミア州の教育事情 : 現職教員研修の現状

https://doi.org/10.24727/00024752
https://doi.org/10.24727/00024752
877f19b1-4ca1-4fa4-832c-0997a681019b
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko01004.pdf ko01004.pdf (344.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル エチオピア国オロミア州の教育事情 : 現職教員研修の現状
言語 ja
タイトル
タイトル In-service Teacher Training in Oromia Region, Ethiopia
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 現職教員研修
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業研究
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 エチオピア国
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 初等教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024752
ID登録タイプ JaLC
著者 小澤, 大成

× 小澤, 大成

ja 小澤, 大成

ja-Kana オザワ, ヒロアキ

Search repository
服部, 勝憲

× 服部, 勝憲

ja 服部, 勝憲

ja-Kana ハットリ, カツノリ

Search repository
香西, 武

× 香西, 武

ja 香西, 武

ja-Kana コウザイ, タケシ

Search repository
OZAWA, Hiroaki

× OZAWA, Hiroaki

en OZAWA, Hiroaki

Search repository
HATTORI, Katsunori

× HATTORI, Katsunori

en HATTORI, Katsunori

Search repository
KOZAI, Takeshi

× KOZAI, Takeshi

en KOZAI, Takeshi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
所属
値 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
所属
値 鳴門教育大学自然系(理科)教育講座
所属(英)
言語 en
値 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Natural Science Education (Science), Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In-service teacher training is one of key factors to secure quality of education.“ Lesson study” is one of methods for in-service teacher training and is commonly implemented in Japanese schools. Lesson study plays important role to improve the lesson through showing own lesson and post lesson conference. Our study of five primary schools in Oromia region of Ethiopia indicates that there is no systematic implementation of inservice teacher training except“ English language improvement program”. The teachers in Oromia region commonly have experience to show own lesson to other teachers and supervisors. It is probably a good platform to implement lesson study.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 1, p. 19-23, 発行日 2006-05-31
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:54:19.711931
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

小澤, 大成, 服部, 勝憲, 香西, 武, OZAWA, Hiroaki, HATTORI, Katsunori, KOZAI, Takeshi, 2006, エチオピア国オロミア州の教育事情 : 現職教員研修の現状: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 19–23 p.

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3