ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第3巻

ラオス教員養成学校数学科教員の授業実践力向上に関する研究

https://doi.org/10.24727/00024759
https://doi.org/10.24727/00024759
f8adbb45-8ef8-4b3f-850e-5a10dd33a947
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko03005.pdf ko03005.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル ラオス教員養成学校数学科教員の授業実践力向上に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Study of the Progress of Class Practice Capability of the Mathematics Teacher in Teacher Training College in Laos
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ラオス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 数学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業実践力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業評価
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 評価尺度
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024759
ID登録タイプ JaLC
著者 齋藤, 昇

× 齋藤, 昇

ja 齋藤, 昇

ja-Kana サイトウ, ノボル

Search repository
秋田, 美代

× 秋田, 美代

ja 秋田, 美代

ja-Kana アキタ, ミヨ

Search repository
SAITO, Noboru

× SAITO, Noboru

en SAITO, Noboru

Search repository
AKITA, Miyo

× AKITA, Miyo

en AKITA, Miyo

Search repository
所属
値 鳴門教育大学
所属
値 鳴門教育大学
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper we show clearly how the class practice capacity of the mathematics teacher in teacher training college in Laos increased through implementation of the project SMATT for four years. As a result of investigating using the Class Evaluation Scale which we developed. The following things became clear. − After termination of the project, the teacher’s class practice capacity increased 23% compared with the time of the start. − The teacher changed from the knowledge pouring type class to the knowledge creation type class with emphasis on the process of a problem solving.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 3, p. 25-32, 発行日 2008-03-26
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:54:08.614128
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

齋藤, 昇, 秋田, 美代, SAITO, Noboru, AKITA, Miyo, 2008, ラオス教員養成学校数学科教員の授業実践力向上に関する研究: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 25–32 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3