WEKO3
-
RootNode
アイテム
ラオス教員養成学校数学科教員の授業実践力向上に関する研究
https://doi.org/10.24727/00024759
https://doi.org/10.24727/00024759f8adbb45-8ef8-4b3f-850e-5a10dd33a947
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2018-08-30 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | ラオス教員養成学校数学科教員の授業実践力向上に関する研究 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | Study of the Progress of Class Practice Capability of the Mathematics Teacher in Teacher Training College in Laos | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | ラオス | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 数学 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 授業実践力 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 授業評価 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 評価尺度 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.24727/00024759 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 著者 |
齋藤, 昇
× 齋藤, 昇
× 秋田, 美代
× SAITO, Noboru
× AKITA, Miyo
|
|||||||||||||||||
| 所属 | ||||||||||||||||||
| 値 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
| 所属 | ||||||||||||||||||
| 値 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
| 所属(英) | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 値 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
| 所属(英) | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 値 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
| 抄録(英) | ||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
| 内容記述 | In this paper we show clearly how the class practice capacity of the mathematics teacher in teacher training college in Laos increased through implementation of the project SMATT for four years. As a result of investigating using the Class Evaluation Scale which we developed. The following things became clear. − After termination of the project, the teacher’s class practice capacity increased 23% compared with the time of the start. − The teacher changed from the knowledge pouring type class to the knowledge creation type class with emphasis on the process of a problem solving. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究 en : NUE Journal of International Educational Cooperation 巻 3, p. 25-32, 発行日 2008-03-26 |
|||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 鳴門教育大学教員教育国際協力センター | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
| 出版者 | International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1881-0799 | |||||||||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12234503 | |||||||||||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| 記事種別(日) | ||||||||||||||||||
| 値 | 研究論文 | |||||||||||||||||
| 記事種別(英) | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 値 | Article | |||||||||||||||||
| 本文の有無 | ||||||||||||||||||
| 値 | 本文あり | |||||||||||||||||
Share
Cite as
齋藤, 昇, 秋田, 美代, SAITO, Noboru, AKITA, Miyo, 2008, ラオス教員養成学校数学科教員の授業実践力向上に関する研究: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 25–32 p.
Loading...